7 daagse cruise

Plaats reactie
maya

7 daagse cruise

Bericht door maya »

Ik wil op 18 maart 2012 de 7 daagse cruise gaan doen met RC. (Freedom of the seas)
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Of tips wat we beslist niet mogen missen in de plaatsen waar we aanmeren?

Ik heb 2 jaar geleden de 5 daagse cruise gedaan met de Majesty of the seas.
Ik hoop dat dit vergelijkbaar is, dan komt alles goed!

Groeten Maya

kendor

Re: 7 daagse cruise

Bericht door kendor »

Of de reis vergelijkbaar is zoals met de Majesty of the Seas weet ik niet.
Als je de service bedoelt, dan kun je gerust zijn. Die is op elk schip prima.
Zelf varen wij bijna altijd met RC.
Freedom of the Seas zijn we nog niet mee geweest. Majesty of the Seas is een van de oudste schepen van RC, dus zal de Freedom qua schip niet tegenvallen.
Wat niet te missen in de plaatsen waar je aanleggen? Misschien handig te vermelden WAAR jullie dan gaan aanleggen :?:

maya

Bericht door maya »

sorry......
ik dacht dat de 7 daagse vanuit Port Canaveral altijd hetzelfde was....

Labadee, Caribbean | Falmouth (Jamaica), Jamaica | Grand Cayman (George Town), West Indies | Cozumel, Mexico

gr Maya

Con5421
Contacteer:

Bericht door Con5421 »

Wij hebben in augustus de andere route gedaan dus daar kan ik je niks over vertellen.
Maar over het schip wel, wij als echte disneycruise fans waren blij verrast over de Freedom of the Seas.
Heb er een heerlijk vakantie op gehad, is een mooi schip en genoeg te doen.
Enige nadeell vond ik het ontbijt, dan was het zo druk.

Als je foto's wil zien en wat we mee hebben gmaakt kan je op onze blog kijken.
Als je vragen hebt dan stel je ze maar.

kendor

Bericht door kendor »

maya schreef:sorry......
ik dacht dat de 7 daagse vanuit Port Canaveral altijd hetzelfde was....

Labadee, Caribbean | Falmouth (Jamaica), Jamaica | Grand Cayman (George Town), West Indies | Cozumel, Mexico

gr Maya
Oke van de aanlegplaatsen hebben wij er maar 2 aangedaan tot nu toe. ( zo zie je maar weer dat na 8 keer cruisen in de Caribbean er altijd havens overblijven om te bezoeken cq aan te doen :) )
Labadee nooit geweest.
Jamaica wel geweest maar aanlegplaats was Ocho Rios. Op Jamaica gaan veel mensen naar de watervallen. Wij hebben toen een tree canopy gedaan. Via touwen van boom naar boom roetsjen. Dat was echt heel erg leuk.
Grand Cayman wel geweest. Wat te doen daar? Om eerlijk te zijn vonden wij Grand Cayman niet bijster interessant. Toendertijd een tour over het eiland gedaan met oa een bezoek aan een strand, de schildpadden farm. Was niet bijster interessant. Moet wel bekennen dat wij daar waren nadat nog niet zo lang geleden er een orkaan over heen was gekomen. Er was veel beschadigd toen nog. George Town is op zichzelf wel aardig.
Cozumel zijn we ook geweest en zijn maar even van boord geweest om tax free in te kopen. Cozumel was toen de laatste stop van de reis en we waren het een beetje zat. Zijn toen heerlijk na de aankopen weer aan boord gegaan en hebben heerlijk geluierd aan dek.
Al met al heb ik je weinig info kunnen geven over de havens die jullie gaan aandoen indeze!

Google ook eens op de Nederlandse en engelstalige sites vwb reiziger tips omtrent de havens die jullie aandoen. Daar halen wij ook altijd veel vandaan.

Zoals eerder hier aangehaald dat men het ontbijt erg druk vond....tja...hangt af van tijd denk ik en/of waar je voor kiest in de morgen te gaan eten.
Je kunt naar het buffet restaurant (kan soms wat drukker zijn), maar de ruimste keuze, je kunt naar het restaurant gaan ( bediend en bijna nooit druk, maar beperkter keuze ivm ontbijt kaart) , of zoals wij bijna altijd doen....op de kamer laten brengen. Hier is de keuze dan ook wat beperkter, maar croissants,brood, cereals, eiereren, bacon etc etc altijd op de roomservice kaart. Voor ons gaat er niets boven ontbijten op je eigen balkon zo in de morgen. Hebben je een stateroom met raam of interior hut, zou ik zelf kiezen voor het buffetrestaurant of het restaurant met bediening.Maar goed dit is meer ten aanvulling op reactie hier gegeven.

Nogmaals er is een schat aan informatie op het internet te vinden over reizigers ervaringen tot de plaatsen die jullie gaan aandoen. Mochten je er niet uit komen zal ik eens wat adressen opzoeken voor jullie ( ben nu wat beperkt qua tijd...aan het werk namelijk).

In ieder geval weer een heerlijk vooruitzicht zou ik zo zeggen! :applause:

Plaats reactie