CHICAGO - De merknaam 'Continental Airlines' is definitief van het toneel verdwenen, nu de reserveringssystemen van United en Continental zijn geïntegreerd. Het nieuwe United heeft daarbij wel het reserveringsplatform van Continental geadopteerd, en ook de website United.com is gebaseerd op de oude Continental-website.
Aan de samenvoeging van de reserveringssystemen van beide carriers waren zo’n 15.000 werknemers betrokken. Door de samenvoeging hebben alle vluchten die nog onder een CO-vluchtnummer werden uitgevoerd voortaan een UA-vluchtnummer, en worden bezoekers van de website Continental.com automatisch doorgestuurd naar United.com.
De integratie van de systemen verliep niet geheel vlekkeloos. Zo waren er à€˜issues’ met check-in kiosken op luchthavens, waardoor een aantal vluchten vertraging opliep. Ook raakten reserveringslijnen overbelast.
Bron
Merknaam Continental Airlines van het toneel verdwenen
Re: Merknaam Continental Airlines van het toneel verdwenen
Niet geheel zonder problemen???
Eigenlijk alleen maar met problemen... Het hele systeem heeft op Schiphol een aantal uren helemaal platgelegen door de conversie...
Maar eind van de zondag was alles nagenoeg opgelost...
Ik vind het verrekte knap om dit wereldwijd in 1 weekendje te doen...
It was pure CHAOS
Eigenlijk alleen maar met problemen... Het hele systeem heeft op Schiphol een aantal uren helemaal platgelegen door de conversie...
Maar eind van de zondag was alles nagenoeg opgelost...
Ik vind het verrekte knap om dit wereldwijd in 1 weekendje te doen...
It was pure CHAOS

Ik ben blij dat ik niet daar op de IT afdeling zit, pfffff
Hopelijk houden ze hun klanten ook tevreden

In eerste instantie had het geheel in 1 dag gerealiseerd moeten zijn...fred schreef:Ik ben blij dat ik niet daar op de IT afdeling zit, pfffff
Maar zoals gewoonlijk in de IT en conversies loopt helemaal niets zoals het moet...
Zaterdagavond was de backbone van Chicago helemaal niet meer te bereiken...
Het was in ieder geval wel een ECHTE vrije avond... hahahaha