Oude wijn in nieuwe zakken

Ben je nieuw, stel je even voor, zodat iedereen je leert kennen.
Plaats reactie
Europapark

Oude wijn in nieuwe zakken

Bericht door Europapark »

Hallo ik ben Europapark, op het Orlandotipsforum bekend onder de naam Painter.
3 keer in Orlando geweest maar voorlopig gaan we niet, we hebben er voor gekozen om meerdere keren per jaar korte (steden)trips te maken.
Toch blijf ik alles over Orlando met belangstelling volgen, vooral wat de parken betreft.
Vandaar mijn aanmelding hier.
je zult mij dan ook voornamelijk in het attractiegedeelte vinden.
Europapark is mijn favoriete pretpark, vandaar mijn forumnaam :D

Rich@rd

Re: Oude wijn in nieuwe zakken

Bericht door Rich@rd »

Welkom Europapark, dit is in Europa ook mijn favoriete park, vind het zelfs veel mooier dan Disneyland Paris Resort.

micky

Bericht door micky »

Wij gaan deze zomer voor het eerst op een roadtrip naar Europapark (en Disneyland en Fantasialand en zelf Playmobilpark....die laatste is niet een echt pretpark, maar dat mag de pret niet drukken! ;) ) Ik ben benieuwd naar Europapark! Nog tips?

Welkom op het Forum!!
Orlando (1997, 2000, 2001, 2006, 2007, 2010, 2011, 2012)
California (1998, 2008)
New York (1999)

Edwin & Wendy

Bericht door Edwin & Wendy »

ik mis je lieve rode autotje :D
Orlando sinds 1992

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Edwin & Wendy schreef:ik mis je lieve rode autotje :D
Ja inderdaad, wel een beetje kale bedoening op deze manier :lol:
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Patrick

Bericht door Patrick »

Wil je eens wat meer vertellen over Europapark? Ben daar nog nooit geweest en lijkt me wel interessant. Zag ik nou ook dat ze daar een bol hebben staan als in Epcot?!

Europapark

Patrick schreef:Wil je eens wat meer vertellen over Europapark? Ben daar nog nooit geweest en lijkt me wel interessant. Zag ik nou ook dat ze daar een bol hebben staan als in Epcot?!
Die bol bevat een achtbaan , Europapark heeft 10 achtbanen, zo'n 30-40 andere attracties. 6 uur aan shows per dag en in tegenstelling tot Disney een uitstekende en betaalbare horeca. De theming is minder dan in Disney maar de wachttijden zijn over het algemeen beduidend korter. En de draaimolens en kinderattracties hebben meestal geen wachtrijen.
De hotels zijn veel mooier aangekleed en over ghet algemeen iets prijsgunstiger.

Patrick

Bericht door Patrick »

Dank je voor het antwoord! Weet je toevallig ook wanneer het echt druk is? En wat een goede periode is? Wil het wel een keer bezoeken :)

Europapark

Tegenwoordig is het altijd vrij druk, is ook afhankelijk van het weer. Zaterdag is standaard druk, zondag wat rustiger. Doordeweek normaal. Daarbij heeft het park veel meer attracties dan Disney, al is het druk dan zijn er altijd nog attracties die je zonder of met geringe wachtrij kan doen.
Het voordeel is dat het park om 9.00 open is en flexibele sluitingstijden heeft. Is het druk blijft het park langer open. Dit kan afhankelijk van de drukte oplopen tot 21.30.
Let wel, op die tijd sluiten dan de wachtrijen, die worden daarna weggewerkt. Zo kan het zijn dat bijv Silver Star tot 22.30 zijn rondjes draait (heb ik gezien op 1mei vorig jaar of het jaar ervoor) De "mainstreet" blijft zo en zo langer open.

Plaats reactie