‘6A is populairste vliegtuigstoel'
‘6A is populairste vliegtuigstoel'
De perfecte zitplaats in het vliegtuig bevindt zich vooraan, bij het raam. Uit onderzoek van vluchtvergelijker Skyscanner blijkt dat stoelnummer 6A het populairst is onder vliegreizigers.
Vliegtuigstoelen zijn niet altijd comfortabel, helemaal niet voor de lange passagier.
Skyscanner noemt het de ‘perfect seat’: een stoel voorin het vliegtuig, met uitzicht naar buiten. Deze wordt door de meeste deelnemers aan een enquête verkozen tot beste zitplaats in het vliegtuig. Meer dan duizend respondenten verkozen stoel 6A boven de rest. Verder blijkt uit het onderzoek dat de meeste vliegtuigpassagiers het liefst op één van de eerste zes rijen zitten. Vanuit hier is het gemakkelijker om het vliegtuig te verlaten, is er minder motorlawaai en een betere voedselkeuze, aldus deelnemers aan het onderzoek. Maar liefst 62 procent van de respondenten zit liever op een stoel met een even nummer. Slechts één procent verkiest de middelste stoel boven een gangpad- of raamstoel. De minst populaire stoel is daarom ook 31E – een stoel in het midden van de rij, achterin het vliegtuig.
Bron : Telegraaf : http://www.telegraaf.nl/reiskrant/11986 ... el___.html
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

Re: ‘6A is populairste vliegtuigstoel'
Stoel 6A ... ???PENPE schreef:De perfecte zitplaats in het vliegtuig bevindt zich vooraan, bij het raam.
Uit onderzoek van vluchtvergelijker Skyscanner blijkt dat stoelnummer 6A het populairst is onder vliegreizigers.
In welk type vliegtuig, welke airline...
Weer een nutteloos Telegraaf bericht...

Airbus A-320 van US-Airways heeft wel degelijk 6-A 

En volgens mij citeert De onzinnige Telegraaf Skyscanner en daar is niets onzinnigs aan 

Ik had het over het onzinnige Telegraafbericht en zeker niet over de poster...fred schreef:En volgens mij citeerd De onzinnige Telegraaf Skyscanner en daar is niets onzinnigs aan

Ook de 767-300 van United/Continental heeft 6-A ( in de Business-First ) 

Dus is er al een behoorlijk verschil...PENPE schreef:Ook de 767-300 van United/Continental heeft 6-A ( in de Business-First )
Bovendien zit je beter op stoel 6K in de 767-300 van UA...
Het verste weg van de motoren en nét geen First...
Je vliegt er heerlijk achteruit... soepel hoor...
Bij instappen het minste last van langslopers die op zoek zijn naar rij 40...

Als ik de seat-map vd 767-300 (weer) bekijk maakt het zo te zien niet uit of je op 6A danwel 6K zit... 

Klinkt raar... maar er is wel degelijk een verschil...PENPE schreef:Als ik de seat-map vd 767-300 (weer) bekijk maakt het zo te zien niet uit of je op 6A danwel 6K zit...
Iedereen schiet meteen naar rechts als deze instapt.. da's altijd via de 6A zijde...
En schoppen eeuwig tegen deze voorste twee aan... en dat is best vervelend...
Bovendien op 6K wordt je sneller bediend... (behalve een krant... die heb je op 6A sneller...
De seat map zegt in dit geval niets... je moet daar écht gezeten hebben...
Wij kiezen eigenlijk altijd voor de rechterzijde van de machine...

Dan hebben we voor jou... de nieuwe Airbus A345 van United (vliegt op ORD),John schreef:6A of 6K whatever, ........ als ik maar op de plaats van bestemming kom.![]()
met hun nieuwe economy... (staanplaatsen) hahahaha

Heb ook stoel 6a gehad. delta van ams naar jfk en (idd business) maar geen enkel probleem met langslopende irritante mensen.
In een Delta kist... Bij UA ligt dit écht anders...Senna schreef:Heb ook stoel 6a gehad. delta van ams naar jfk en (idd business) maar geen enkel probleem met langslopende irritante mensen.
Bovendien kun je niet generaliserend zeggen dat een 6A stoel per definitie altijd het beste is...
Een stoel op 6A van een MD80 zit helemaal niet zo fijn... hahaha