Hotel ervaring International Palms Resort

Plaats reactie
TimvdSteen

Hotel ervaring International Palms Resort

Bericht door TimvdSteen »

International Palms resort and conference center Afbeelding Dit ruim opgezette hotel ligt aan de veelbesproken International drive. Voorheen hoorde dit hotel tot de Holiday Inn keten. Het hotel is overgenomen en gerenoveerd en heet dus nu International Palms resort en conference center. Het hotel ligt op een prachtige plaats aan de International drive tussen Universal Studios en Walt Disney World

De Lobby
Afbeelding In de lobby vind je de volgende dingen:
* De receptie

* Desk van universal studio’s, dit hotel is universal partnerhotel en hier kan je allerlei kaartjes kopen met betrekking op de universal groep.

* Dollar rent, makkelijk vanuit het hotel een auto huren, voor meerdere of enkele dagen, auto’s staan geparkeerd op de parkeer plaats.

* Gamesroom, hier kun je spelletjes spelen of een potje air Hockey.

* Kaper, hier kan je niet alleen je haar laten doen maar ook nagels of een massage nemen.

* Kantoor, Als je een computer nodig hebt voor het printen of als je geen computer bij je hebt kan je hier voor een klein tarief internetten.

* Bar(Coral Key Bar and Grill), hier kan je vanaf 's middags lekker een drankje doen. Maar ook kun je hier terecht voor lekker eten.

* Restaurant(Front Street Café), hier kun je terecht voor het ontbijt, lunch of dinner.

* Winkel, voor wat souvenirs en dagelijks boodschappen.
Het zwembad Vanuit de lobby kun je bij het zwembad komen. Het zwembad is omheind met een hek. Sinds de overname is het zwembad grondig gerenoveerd. Het gebied rondom het zwembad is ruim opgezet en heeft een ligweide waar je lekker kunt zonnebaden. Er is een badminton veld en je kunt er vollyballen.
Het zwembad heeft een ondiep gedeelte dat afloopt naar een diep gedeelte. verder is er een kinderbadje en een lekker whirlpool.
Naast het zwembad bevind zich een fitness ruimte dat er verzorgd uitziet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding De kamers Het hotel bestaat uit 1 torengebouw en daarnaast bevat het 4 laagbouw gebouwen. Die worden condo's genoemd van A t/m D.
IK verbleef vaak in de toren. Hier had ik een mooi uitzicht op Universal studios of op de International drive. Afbeelding Afbeelding De kamers in de toren verschillen met de kamers in de Condo. De torenkamers hebben een halletje met aangrenzend een badkamer, kledingrek en kluis.
Daarna kom je in het slaap gedeelte, de ene kamer heeft een kingsize bed en daarnaast een bank en een tafel en bureau, de andere kamer heeft 2 queensize bedden en een tafel en bureau.
In de toren vindt je 3 liften die je tot 13 hoog brengt, let op er staat 14 hoog, maar het getal 13 ontbreekt.

Tussen elke 2 verdiepingen vindt je een drankje automaat en er is ook een ijs machine aanwezig, ook kan je in de toren je was doen.

De condo kamers zijn anders ingedeeld. Bij binnenkomst sta je meteen in het slaapgedeelte. Het badkamergedeelte bevindt zich aan de andere kant en is ruimer dan die in een torenkamer. Afbeelding Ook zijn ze de afgelopen tijd bezig met de kamers te renoveren en dat is in een van de condo’s al gebeurt, op de site kan je ze boeken, maar ik heb ze nog niet gezien.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ook is er genoeg parkeer gelegenheid en waar je ook zit met je kamer je kan zeer dichtbij je kamer parkeren.
Er zitten ook conferentie zalen in het hotel, dat zeer ruim is opgezet, hierdoor kan het wat drukker zijn dan in andere hotels.

Verder vindt ik het een heerlijk hotel om te verblijven, ook omdat heerlijk dichtbij alle bezienswaardigheden ligt.

Je kan makkelijk met de Idrive trolley, waarvan de halte voor de deur is, overal naar toe rijden of met de Link naar Florida mall of Millennia mall.

Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, ook is er iemand aanwezig die de koffers naar de kamer brengt.

In de lobby vindt je ook allemaal coupon boekjes voor oa. Eten, attracties en noem maar op.

Er gaan op verschillende tijden bussen naar de parken, Disney World, Seaworld en Universal, tegen een kleine bijdrage, voor Disney is het bijv. 7 dollar(2012)
Maar het hotel ligt zo centraal dat je bijv. lopend naar Universal kunt. Dit is ongeveer 20 minuten. Je kunt de I ride naar bijv. Seaworld nemen.

Ik denk dat dit hotel voor elk wat wils heeft, het is niet zo zeer een familie hotel als je kleine kinderen hebt, maar voor de jong tot oud is het een prima hotel.

Tim v/d Steen

tess

Re: hotel ervaring International Palms Resort

Bericht door tess »

Dank je wel Tim, voor je verslag,, wij gaan hier dus heen in Mei,voor 3 weken, deze keer geen auto gehuurd juist zoals in je omschrijving,alles goed te doen met de I-trolly en andere bussen.

Vind het fijn om te lezen dat jij (jullie) het hier naar de zin hebben gehad, :D

groetjes van Tess

dhg2000
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Hier ga ik ook naartoe in de komende vakantie! Ziet er top uit!!
http://miquellisamerikablog.blogspot.nl/ Mijn vernieuwde blog over Amerika!

dhg2000
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Zo te zien is het nu geen Universal Partner hotel meer, maar een Walt Disney World Good Neighbor hotel.
Is dit positief of negatief nieuws? Zie http://www.internationalpalms.com/orlan ... ms_orlando

Senna
Contacteer:

Bericht door Senna »

hmm positief of negatief ik zal het merken volgende week dan verblijven we er 2 weken. Zal mijn ervaringen delen na afloop

tess

Bericht door tess »

Ohh lekker Senna al zo snel ik wacht je ervaring met smart af. ;)

TimvdSteen

Bericht door TimvdSteen »

dhg2000 schreef:Zo te zien is het nu geen Universal Partner hotel meer, maar een Walt Disney World Good Neighbor hotel.
Is dit positief of negatief nieuws? Zie http://www.internationalpalms.com/orlan ... ms_orlando

Geen idee, ik weet dat in de lobby altijd een soort bureautje was waar je tickets voor Universal kon kopen en informatie kan vragen, misschien dat er nu iemand van Disney er zit.

Daantje

Bericht door Daantje »

Ooit 1 nachtje hier geslapen omdat we de camper niet meteen de 1e dag mochten ophalen (ivm lange vlucht). Prima hotel, alleen niet mijn favoriete gedeelte van International Drive.
Afbeelding

Orlando: 2002, 2003, 2004, 2005(2x), 2007, 2008, 2010, 2011, 2012
New Orleans: 2004
Las Vegas / Orlando: 2006
Chicago / San Francisco: 2007
New York: 2009

Senna
Contacteer:

Bericht door Senna »

Wij zitten er nu en het is prima. Het cement op de overlopen kan wel opnieuw gelegd worden maar ok. Netjes elke dag schoonmaak. Prima dus

Danny1970

Bericht door Danny1970 »

Prima hotel hoor,afgelopen zomer 3 weken verbleven. Koelkast en magnetron op de kamer is erg handig. Ons raam zat aan de snelweg maar dit is niet erg hinderlijk. Je kunt op de 3e foto met het zwembad zien dat de snelweg dicht langs het hotel loopt.
Het enige probleem was soms, dat als er een congres is in het hotel (dat was in onze tijd nog wel eens aan de orde) alle parkeerplaatsen vol zijn en je de auto niet meer kwijt kunt.
Ook zat bij ons elke dag het verkeer op de I-drive rond 15.00 uur muurvast (juli 2012), je kunt in de verte je hotel zien maar voor je er bent ben je een uur verder.
Trage Wifi verbinding maar wel gratis.
Algehele conclusie is dat ik dit hotel nog wel een keer zou boeken mocht ik weer naar Orlando gaan.

dhg2000
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Hoe was het geweest Senna? Heb je nog een wat uitgebreidere beschrijving/mening?

Senna
Contacteer:

Bericht door Senna »

Prima verblijf... 91 dollar extra betaald aan fee's enz maar mochten de keycards voor de deur mee naar huis nemen en kregen nog een extra met ariel erop. (stonden afbeeldingen van The New Fantasyland)
De overlopen mag wel een nieuw cementje op maar dat mocht de pret niet drukken. Elke dag schoonmaak alleen op verschillende tijden. Waren we laat stond de schoonmaak al aan de deur, waren we vroeg weg en we kwamen smiddag nog even terug waren ze nog niet geweest dus dat was iets minder soms.
Bedden prima en ook de badkamer was prima. Schrok wel elke keer als de koelkast aansloeg en de Airco was even zoeken qua warmte/koude.

Internet was ook prima geen problemen mee gehad en De wasmachine/droger zat op dezelfde vloer en daar 1 keer gebruik van gemaakt stond netjes een tijd bij hoe lang die nog bezig was dus daar kon je rekening mee houden. We zaten in Block D en waren eigenlijk zo vaak weg dat we niet het hele complex hebben gezien maar we zaten dicht bij de pool maar hebben er geen gebruik van gemaakt... was een beetje koud.

Maar zou er zo weer verblijven

tess

Bericht door tess »

Dank je wel Senna voor je verhaal, doet ons goed te horen dat het er prima verblijven is.Nu hoeven we geen nachtmerries te krijgen :lol: .

Ook wij zullen er uiteindelijk niet veel zijn, alleen slapen ,douchen en verder de dagen op pad,fijn te horen dat de bedden ook prima in orde zijn.We zullen het gaan ervaren, nog een dag of 30 en we zullen er zijn, wie weet als het ons goed bevalt dat we in December nog eens gaan, want voor dec zijn we nog op zoek naar iets.

Nogmaals dank Senna ;)

tess

Bericht door tess »

Hallo, wij zijn dus net terug van orlando hebben 3 weken in het Int Palms resort gelogeerd aan de I-Drive moet zeggen alles vanuit hier goed bereikbaar I-ride en de Lynx allemaal goed te doen en komt bijna overal,voor mij een buskaart gekocht voor de I-ride wat 18 dollar kost en dan kun je in en uit waar je maar wilt, mijn man is met pensioen en die betaald voor een ritje 25 dollar cent.

We kregen bij aankomst een kamer toegewezen tegenover het zwembad 2e verdieping blok a, nou daar waren we niet blij mee was tegenover de keuken van het hotel en de airco zoemde maar door, dus een andere kamer gevraagd geen probleem terecht gekomen in de Tower.Er zijn verschillen mogelijkheden om te wassen en te drogen 3 dollar per wasje en 3 dollar om te drogen.

Wij hebben in de Tower gezeten kamer 7433 top-floor prachtig uitzicht over I-drive en sávonds zagen we het vuurwerk van Universal studio's.
De kamer was groot 2-zitsbankje salontafeltje, buro met stoel en kingsize bed,tv, magnetron koelkastje, iedere dag werd er schoongemaakt, schone bedden moet zeggen de bedden waren vonden wij erg goed, in het geheel was het toch wat gedateerd maar wij hadden er weinig moeite mee want wanneer en hoelang ben je op je kamer,

in de tower waren ze bezig met nieuwe vloerbedekking te leggen op de galerijen was is niet goed denken wij want er moesten nog 3 etages gedaan worden maar zijn er mee gestopt.Bij het zwembad is het wel zo handdoekje leggen sja helaas hier ook iets waar wij niet goed tegen kunnen, moet eerlijkheidshalve zeggen waren toch weer de Engelsen die overal een bende van maken en de boel slopen.Zwembad hebben zijn ze nu bezig met een soort van Aligator farm,dus rondom zwembad is het wat kleiner geworden.
Personeel meeste uit Puerto Rico waar zijn de Amerikanen?

Er is een knul bij het personeel die Patrick heeft en uit Belgie komt,werkt in het hotel en woont al jaren in Florida leuke kerel om eens een praatje mee te maken.

Ik hoop dat jullie iets met deze info kunnen doen,wil je nog iets weten vraag gerust misschien kan ik verder helpen.

Voor ons wordt het waarschijnlijk de volgende keer toch een villa en dan toch maar weer een auto huren.

dhg2000
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik ben inmiddels ook in het International Palms Resort op vakantie geweest. We verbleven in een gerenoveerde kamer, welker mooi uitzag, echter rook het hier en daar af en toe wel vreemd. Misschien dat er nu wat aan gedaan is, maar dat vond ik toen wel minder prettig. Verder was het een leuk resort met een mooi zwembad.

Plaats reactie