We trekken vaak naar Florida maar waarom?

Hier is de plek voor vragen, antwoorden, tips en opmerkingen over alles buiten Orlando
Sunshine State
Contacteer:

We trekken vaak naar Florida maar waarom?

Bericht door Sunshine State »

Wanneer wij weer naar Florida gaan hoor ik nog wel eens 'alweer' .. ach vreemd vind ik het niet om steeds terug te gaan, een ander gaat jaren achtereen naar de Camping in Juinen.
Weer een ander gezin gaat elk jaar steevast naar de heerlijk stranden van Terweksel, of jarenlang naar dezelfde plek in Italië of Spanje.
Dus vreemd is het niet om steeds terug te keren naar een plek waar je het 'gevonden' hebt.

Maar waarom Florida?
Voor ons is het een gevoel van thuiskomen, wanneer we uit het vliegtuig stappen op MCO hebben wij zoiets van YES we zijn thuis.
Daarna lekker met je 'eigen' auto naar je huis/hotel rijden, en de vakantie begint, ik hoef nooit te wennen ben direct op mijn best.
Voor mij is een eigen plek/huis een meerwaarde af en toe een duikje in de pool hmmm
Een beetje shoppen, af en toe een pretpark, lekker eten, de walmart/publix achtige winkel, ... de prachtige stranden, gecombineerd met het fraaie weer doet ons altijd weer terug "thuis' komen.

Wij hebben dus last van het Florida virus, of last .. ik vind niet dat we er last van hebben :mrgreen: :mrgreen: we geven ons eraan toe.
Floridianen noemen het 'Florida sand in your shoes...'
Once you get Florida sand in your shoes, you never want to leave” (or “you will always return/come back") is a popular Florida saying
Dit geldt ook voor ons, wanneer we aankomen is het helemaal top, de laatste volle dag willen we er nog alles uithalen en ..de vertrekdag willen we nog niet naar huis, of we er nou twee weken of een maand zijn...

Hoe zit dat met jullie, wat is jullie Florida gevoel en.. waarom kom je steeds terug 8-)
Vakantie blog September 2016 http://www.oldersom.nl

Afbeelding

Eeyor71

Re: We trekken vaak naar Florida maar waarom?

Bericht door Eeyor71 »

De reacties zijn inderdaad herkenbaar, ook wij krijgen iedere keer te horen ga je al weer naar Florida... en weer naar Disney... Ach ieder zijn ding! Voor ons is het ook het gevoel van thuiskomen. Wij gaan terug vanwege het heerlijke weer, de zon garantie, de luxe van een villa, de vriendelijkheid en servicegerichtheid van de Amerikanen, het heerlijke rijden op de wegen van USA, het your-lane-is-your-lane principe, het lekkere eten, de Walmart/Publix ach kan nog wel even doorgaan. Het is gewoon het thuis!

robisjo

Bericht door robisjo »

IK denk dat wij het breder moeten trekken, waarom terug naar de USA. Wij zeggen altijd zolang de knip het toelaat gaan wij naar de USA op vakantie. Mochten wij helaas in de situatie komen dat wij het niet meer kunnen betalen dat gaan wij NIET op vakantie en sparen wij tot we wel weer naar de USA op vakantie kunnen. Ons virus is begonnen in 1998 en destijds voor onze vakantie begon waren wij in de overtuiging dit is eenmalig want dit moet je een keer gedaan hebben(wij gingen 9 dagen CA en 11 dagen FL) maar ja toen moesten we terug na 3 weken en hadden we een gevoel wat we zolang wij samen op vakantie gingen nog NOOIT hadden gehad "we willen NIET naar huis". Wij hadden in die tijd helaas niet de resources om een jaar later wederom te gaan, dus het werd datgene wat we tot dat dan ieder jaar deden 2 weken op de camping, maar na 1 dag keken we elkaar aan zo van "dit is het niet" we willen naar de USA.

Vanaf dat moment hebben we ook alleen nog maar naar de USA op vakantie. In 2001 net na 9/11 onze tweede USA vakantie 3 weken FL, en meteen bij aankomst ondanks alle spanning veroorzaakt door 9/11 het gevoel van thuiskomen. Vanaf 2003 kunnen we inmiddels ieder jaar naar de USA en hebben inmiddels 36 staten bezocht en waar we ook komen het is overal hetzelfde gevoel YES we zijn er weer, en aan het einde van iedere vakantie nog steeds hetzelfde waardeloze gevoel van we moeten weer naar huis. FL proberen we ieder jaar te doen, maar dan niet in het hoog seizoen vanwege de aanwezigheid van grote groepen kinderen uit zuid-Amerika, maar gaan we lekker in het na seizoen. De temperatuur is dan nog steeds uitstekend, in 2011 2 weken in november alle dagen rond de 30 graden.

In de zomervakantie zoeken we meestal een andere staat om de wens van Bianca te realiseren om voor haar 50e verjaardag alle 50 staten van Amerika bezocht te hebben.

Maar om toch een antwoord op de originele vraag te geven waarom FL? Het weer, de malls, de parken, de stranden, springtraining(voor mij) de mooie huizen de rust onze (locale)vrienden die we inmiddels hebben leren kennen, de outlets, de natuur die er toch ook is, de rust en het gevoel van thuiskomen.

Ze zeggen in Amerika "Home is where the heart is" dus jullie weten wat voor ons Home is.

Sjon en Bianca
Afbeelding

Sunshine State
Contacteer:

Hoi Sandra,
Je hebt gelijk het principe van 'keep your lane' is heerlijk rijden, dat is één van de redenen dat ik het niet erg vind om wat langere stukken te rijden.

Sjon en Bianca,
Wat een leuk streven van Bianca 50e verjaardag alle 50 staten van Amerika bezocht te hebben, dat moet gaan lukken :-)
Je schrijft 'springtraining' heeft dat met Baseball te maken ?

Afbeelding

robisjo

Bericht door robisjo »

Rick,

Dit heeft IDD met Honkbal te maken.

Sjon
Afbeelding

Saskia

Bericht door Saskia »

Nou Rick, nu snap ik dus ook waar al dat zand hier thuis ineens vandaan komt, dank je voor de opheldering :lol: .

Maar we kunnen ons helemaal vinden in jouw verhaal, aankomen op MCO en dan voor eerst door de deuren richting garage om je auto te halen....even blijven stilstaan en lucht snuiven (al is dat misschien op een luchthaven het is herkenbaar). Weten dat je een aantal weken kunt genieten van een mooi verblijf, een super auto en heerlijk weer en de rest....dat zit in je bloed of niet en is aan de niet Floridaganger niet uit te leggen. En om eerlijk te zijn probeer ik het niet eens meer. Als iemand mij vraagt "waarom weer naar Florida" dan zeg ik "probeer het eens zelf dan heb je je antwoord"!!

Sunshine State
Contacteer:

Saskia schreef: Als iemand mij vraagt "waarom weer naar Florida" dan zeg ik "probeer het eens zelf dan heb je je antwoord"!!
Dat is wel een nette reply op zo'n vraag, die ga ik ook eens terug kaatsen :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Nielsdan

Bericht door Nielsdan »

Hihihi! ja, dat is inderdaad een mooi antwoord!

Tiana

Bericht door Tiana »

Veel mensen realiseren zich ook niet dat de afstanden ook heel anders zijn dan hier. Hierdoor kun je maar een beperkt deel zien, waardoor er altijd wel iets is wat je nog niet hebt gedaan..... Geldt voor heel Noord-Amerika trouwens, want behalve USA zijn wij ook helemaal gek van Canada....

Maar dat doet het hem ook voor ons, de diversiteit in gewoon alles...
Meivakantie in Cape Coral: https://dobjesinflorida2018.blogspot.nl
Meivakantie in Florida: http://www.dobjesinflorida2012.blogspot.com/
Neem ook eens een kijkje op onze site http://www.dobbelaarvink.nl

Sunshine State
Contacteer:

Tiana, dat is ook waar de afstanden zijn wel groter, maar veel mensen trekken steeds terug naar Florida, vinden het ook leuk om dezelfde dingen te doen.
Wij hebben bijvoorbeeld jaarkaarten voor Seaworld, Busch Gardens en Aquatica en 10 daagse non-expiration Disney tickets.
We trekken graag naar de Florida Mall, de outlets, we doen ook wel veel dingen hetzelfde, afgewisseld met nieuwe dingen..

Ik kan me nu al verheugen om over de 192 te rijden, een Five Guys Burger te bestellen... Olive Garden, Outback etc

Wat maakt Florida nu zo bijzonder, waarom trekken we vaak naar Florida.. wat zijn voor jou/ jullie, de forum leden, de dingen die je terug laat komen ?

Afbeelding

Tiana

Bericht door Tiana »

Tuurlijk de malls, de outlet.... Maar ook Disney, de vriendelijkheid van de mensen maar ook het sfeertje wat er hangt... Iets wat ze in bv. Parijs nooit kunnen evenaren... Zo moeilijk te benoemen, maar ik denk dat de meeste mensen wel weten wat ik bedoel!

Het "hebben" van je eigen villa met zwembad, rustig tuffen over de weg. Maar je kan mij ook een dag in een Publix of Walmart achterlaten :lol: Het kiezen waar je wilt eten, waar je maar zin in hebt.
Je voordeur uitstappen om een pretpark en de mensenmassa op te zoeken, of langs de achterdeur naar een State park gaan, waar je bijna alleen bent...

En de luchthaven uitlopen om tegen die bekende "muur" op te lopen, van die typische warmte.

En dat is maar een kleine greep uit het waarom....
Meivakantie in Cape Coral: https://dobjesinflorida2018.blogspot.nl
Meivakantie in Florida: http://www.dobjesinflorida2012.blogspot.com/
Neem ook eens een kijkje op onze site http://www.dobbelaarvink.nl

robisjo

Bericht door robisjo »

Ik denk ook dat je het "Waarom" pas kan begrijpen als je er zelf bent geweest en die klik hebt zo van "Yes".
Voor de rest is het "Waarom" moeilijk te beschrijven dan anders dan al eerder vernoemd.

Voor mensen die zelf nog nooit in Fl of de USA zijn geweest is dit niet te begrijpen, tenminste in de omgeving van ons.

Sjon en Bianca
Afbeelding

Sunshine State
Contacteer:

Mee eens Sjon en Bianca,
Je weet het pas als je geweest bent, maar je mag hopen op een Orlandofans Forum dat er leden zijn die al eens geweest zijn :mrgreen: :mrgreen:

We hebben zoveel leden, en wellicht is het leuk van iedereen te lezen waarom Florida je trekt..
Veel zal overeenkomen, een ander gaat graag naar de key's ... dus iedereen die dit draadje leest..!!
Laat je eens horen :P :P

Afbeelding

Senna
Contacteer:

Bericht door Senna »

Voor mij het voor iedere Floridafan bekende gevoel van thuis komen, de mooie auto die ja mag uitzoeken, het heerlijke rijden, de pretparken maar ook de stateparken. Het zwemmen met dolfijnen maar ook met megagave manatees. De killerwhales die ik helemaal te gek vind en de orcagroupies die we hebben leren kennen in de afgelopen jaren.

Maar ook de malls, het "goedkope" shoppen, de Walmart, K-mart, Publix en Target. Het heerlijke eten en elke avond ergens anders, en een late night dip in the pool en dan lekker in de ochtend bij de pool genieten van de zonsopgang en een heerlijk ontbijt.
De wildlife voor je deur en allerlei diverse vogels enz.

Gelukkig heb ik op het werk nu ook een aantal mensen die florida helemaal te gek vinden, dus dat scheelt. :D

Lazy

Bericht door Lazy »

De "onnederlandse" vlotte vriendelijk bediening in de restaurants, de keuze in restaurants wat je maar wilt. Het heerlijke weer, ook de floridiaanse buien. Ik haat regen, maar warme regen kan ik hebben, lachend. :D
Een geweldige villa met zwembad, voor een paar weken van jou te kunnen noemen. Een auto huren van het formaat PChoofttractor, eentje die je thuis niet voor de deur hebt staan.

Zoveel opties om je dag te vullen, we zijn nu 3 keer geweest en hebben nog plannen voor vele volgende keren. Helaas willen de kinderen niet meer, van wie ze dat hebben??? Voor nu dus een paar jaartjes uitkijken naar de volgende keer, reisverslagen lezen, ideeen noteren en wanneer we de kinderen met een gerust hart minstens 3 weken alleen kunnen laten, dan gaan we zeker weer.

Plaats reactie