Status Emerald is bepalend voor upgrade-klasse
Status Emerald is bepalend voor upgrade-klasse
Vorige week zijn wij teruggekomen van een vakantie van 3 weken in ons geliefd Orlando, net als vorig jaar had ik de auto gehuurd bij National. Aangezien wij lid zijn van de Emerald Club had ik de midsize auto gereserveerd, afhalen op SFB (Sanford). Vorig jaar kregen wij zonder te vragen een door ons gewenste SUV toegewezen (Traverse). Daar hoopte we dit jaar natuurlijk ook weer op, bij aankomst zei de balie medewerkster dat ze voor ons een Toyota Camry had klaar staan. Aangezien wij met aardig wat bagage reizen (lees 4 grote koffers en 3 trolley) was mijn vraag of ze niet een grotere auto had staan. Die had ze voor ons maar wel voor 15 USD p/d.
Mijn reactie was dat ik een Emerald lid ben dus waarom die 15 USD pd extra? Daarop antwoordde ze dat de status van je Emerald Club bepalend is voor wat je mee krijgt als er geen Emerald Aisle is waar je uit kan kiezen. Aangezien wij de laagste status hebben (we huren 1 x per jaar of 1x per 2 jaar) moesten we dus bijbetalen. Omdat we niet anders konden (ook vanwege de scootmobiel die wij huren ter plekke) ben ik daar mee akkoord gegaan.
Het zat mij echter niet lekker, dus heb ik nog tijdens mijn vakantie een mail gestuurd naar customer service. Ook zij gaven aan dat Emerald Club alleen maar is bij vliegvelden met een Emerald Aisle, zij kon mij max 100 USD terug betalen maar gaf als tip om de manager van National op Sanford te benaderen. Dat heb ik afgelopen week gedaan. Lang verhaal maar hieronder staat precies omschreven wanneer je recht hebt op welke auto/categorie. Misschien was het alleen voor mij niet duidelijk maar het kan nuttig zijn voor andere die net als ik van het "verkeerde" uit zijn gegaan. Let wel dit is hoe ze het bij National Sanford uitleggen, weet niet of het voor andere vliegvelden geldt.
As an National Emerald Member, if you do book a midsize car, you are entitled to a free upgrade up to a Full size car (such as Camry, Fusion, Malibu). An Emerald Member would be charged to upgrade to an SUV. Only if there were no midsize or full size available, we could then give you a free upgrade to the SUV (sounds like this may have happened to you last year). If you choose to become an National Executive Member, you can book a midsize car and receive a free upgrade to a Premium Car or Standard size SUV (such as a Dodge Journey, Hyundai Santa Fe). And furthermore, if you choose to become a National Elite Member, you can book a midsize car and receive a free upgrade to any type of vehicle (except convertibles, 15 passenger vans, Sports car).
De Manager heeft het uiteindelijk voor mij uitstekend opgelost en afgehandeld.
Mijn reactie was dat ik een Emerald lid ben dus waarom die 15 USD pd extra? Daarop antwoordde ze dat de status van je Emerald Club bepalend is voor wat je mee krijgt als er geen Emerald Aisle is waar je uit kan kiezen. Aangezien wij de laagste status hebben (we huren 1 x per jaar of 1x per 2 jaar) moesten we dus bijbetalen. Omdat we niet anders konden (ook vanwege de scootmobiel die wij huren ter plekke) ben ik daar mee akkoord gegaan.
Het zat mij echter niet lekker, dus heb ik nog tijdens mijn vakantie een mail gestuurd naar customer service. Ook zij gaven aan dat Emerald Club alleen maar is bij vliegvelden met een Emerald Aisle, zij kon mij max 100 USD terug betalen maar gaf als tip om de manager van National op Sanford te benaderen. Dat heb ik afgelopen week gedaan. Lang verhaal maar hieronder staat precies omschreven wanneer je recht hebt op welke auto/categorie. Misschien was het alleen voor mij niet duidelijk maar het kan nuttig zijn voor andere die net als ik van het "verkeerde" uit zijn gegaan. Let wel dit is hoe ze het bij National Sanford uitleggen, weet niet of het voor andere vliegvelden geldt.
As an National Emerald Member, if you do book a midsize car, you are entitled to a free upgrade up to a Full size car (such as Camry, Fusion, Malibu). An Emerald Member would be charged to upgrade to an SUV. Only if there were no midsize or full size available, we could then give you a free upgrade to the SUV (sounds like this may have happened to you last year). If you choose to become an National Executive Member, you can book a midsize car and receive a free upgrade to a Premium Car or Standard size SUV (such as a Dodge Journey, Hyundai Santa Fe). And furthermore, if you choose to become a National Elite Member, you can book a midsize car and receive a free upgrade to any type of vehicle (except convertibles, 15 passenger vans, Sports car).
De Manager heeft het uiteindelijk voor mij uitstekend opgelost en afgehandeld.
Re: Status Emerald is bepalend voor upgrade-klasse
Volgens mij geld die status alleen bij locaties die geen Emerald Aisle hebben zoals Sanford dus. Bij MCO kan je gewoon naar de garage lopen en zonder iemand aan te spreken wegrijden met een auto uit de emerald Aisle. Hier staan auto's tussen fullsize en Midsize SUV. Bij de Executive aisle staan, fullsize, sports en zelfs standard SUV's. De sleutel zit in het slot danwel ligt op de dashboard.
Misschien een idee voor volgende keer.. gewoon de auto aannemen en kijken of je hem in Orlando kan omruilen. Je rijd er toch bijna langs en je land lekker vroeg dus dat zou ook geen probleem moeten geven. Aangeven dat i bv niet lekker rijd of niet lekker koelt ofzo. Maak er wat van en kijk dan in de emerald aisle voor wat leukers.. Kan niet garanderen dat het lukt maar je kan het altijd proberen en met wat leukers en groters wegrijden. Mocht het niet lukken kan je daar altijd wel wat regelen. Nee heb je Ja kan je krijgen en als vrouw zijnde moet het toch meestal geen probleem zijn om wat voor elkaar te krijgen LOL
Misschien een idee voor volgende keer.. gewoon de auto aannemen en kijken of je hem in Orlando kan omruilen. Je rijd er toch bijna langs en je land lekker vroeg dus dat zou ook geen probleem moeten geven. Aangeven dat i bv niet lekker rijd of niet lekker koelt ofzo. Maak er wat van en kijk dan in de emerald aisle voor wat leukers.. Kan niet garanderen dat het lukt maar je kan het altijd proberen en met wat leukers en groters wegrijden. Mocht het niet lukken kan je daar altijd wel wat regelen. Nee heb je Ja kan je krijgen en als vrouw zijnde moet het toch meestal geen probleem zijn om wat voor elkaar te krijgen LOL
mijn zoon vliegt op sanford, en wil een auto boeken bij National . maar hij wil graag een minivan huren maar als hij dan wil boeken met emerald lid krijgt hij enkel een midsize te zien , en daar ze op Sanford geen emerald Aisle lijn hebben weet je niet of je een minivan krijgt .
Als je echt een bepaalde klasse wilt hebben dan moet je niet gokken dat er misschien een minivan wordt aangeboden in de Emerald lines. Dan moet je die klasse boeken.
Ik weet niet of er op Sanford Emerald lines zijn.
Ik weet niet of er op Sanford Emerald lines zijn.
Inderdaad is er op Sanford geen Emerald Aisle maar moet je je als Emerald Member melden aan de balie. Daar kun je een keuze maken uit de geselecteerde auto's voor de Emerald Members. Gezien het feit dat Sanford een klein(er) vliegveld is, is echter ook de keuze aan die auto's beperkt.

Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

Als ik boek zonder emerald lid krijg ik ook de korting niet ! En kost de auto veel meer . Moet toch ergens een minivan kunnen boeken met emerald lid.
Kan er mij niemand helpen ? . Hoe ik via emerald lid toch een minivan kan huren .
Dit is de rede waarom wij heen via Miami vliegen en terug vanaf Sanford, wij hebben gewoon een minivan nodig en dat is ons de 4 uur extra reizen wel waard.
- Orlando2005
Kiamzo, de vraag is mij niet geheel duidelijk, maar ik ga het proberen.kiamzo schreef:Kan er mij niemand helpen ? . Hoe ik via emerald lid toch een minivan kan huren .
Als je bedoeld een midsize betalen en in een minivan wegrijden ( Emerald Aisle) dan is het de vraag welke auto's er op dat moment in de garage staan. Ik heb weinig minivans in de Emerald Aisle zien staan. De kans is dus ook aanwezig dat er helemaal geen minivan aanwezig is en je dus auto's uit een andere catagorie moet kiezen ( kleiner).
Als je gewoon minivan wilt huren kan je inloggen met je Emerald lidmaatschap nummer en dan een minivan huren, dan ga je op zeker.
Gr. Ronald
Ik zou het anders doen : Mocht er op Sanford geen minivan beschikbaar zijn dan gewoon de grootst mogelijke auto ( in ieder geval een auto waar je bagage in past ) meenemen die beschikbaar is en deze meteen onderweg ( je komt toch er toch langs ) omruilen op MCO 
Of even een mail ( ik wil daar wel bij helpen ) sturen naar de customerservice van National Emerald en kijken of daar wat uit komt..

Of even een mail ( ik wil daar wel bij helpen ) sturen naar de customerservice van National Emerald en kijken of daar wat uit komt..

Sorry voor de late reactie .maar als ik inlog met mijn emerald nr. Kan ik helemaal geen auto kiezen .automatisch kreeg je een midzise toegewezen . Kan dan zelf ook geen mustang huren via emerald ?
Sorry voor de late reactie .maar als ik inlog met mijn emerald nr. Kan ik helemaal geen auto kiezen .automatisch kreeg je een midzise toegewezen . Kan dan zelf ook geen mustang huren via emerald ?
wij landen 31/03/2017 om 20 u 45 in Miami. Dan denk ik dat de meeste wagens al weg zijn in de executive area.
Kan ik dan nog ergens anders een wagen uitkiezen?
Kan ik dan nog ergens anders een wagen uitkiezen?
Je kunt vragen of je even bij Alamo mag kijken of er daar iets moois staat. Heb dat zelf ook al een paar keer gedaan en mocht gewoon wegrijden in een auto van Alamo