Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen moeten passagiers compenseren als hun bagage tijdens de reis is beschadigd. Nu doen ze dat lang niet altijd.
Dat schrijft Time Magazine. Het ministerie van Transport heeft de vliegvelden vorige week al herinnerd aan de wettelijke voorschriften. De wet voorschrijft dat schade aan wielen, riemen, ritsen, handgrepen en andere delen van de bagage, buiten de normale slijtage, moet worden vergoed.
De waarschuwing komt nadat inspecties op zestien vliegvelden aantoonden dat niet alle vliegtuigmaatschappijen die schade vergoeden.
Zij moeten daarnaast ook alle aangiftes van schade accepteren, ook als zij zichzelf daar niet de oorzaak van vinden. Uit het onderzoek kwam onder meer dat meerdere vliegtuigmaatschappijen die aangiftes weigeren te accepteren.
Het ministerie geeft de maatschappijen tot 9 januari om hun beleid aan te passen.
BRON : NU.nl
Vliegtuigmaatschappijen VS moeten schade aan bagage vergoeden
Vliegtuigmaatschappijen VS moeten schade aan bagage vergoeden
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

Re: Vliegtuigmaatschappijen VS moeten schade aan bagage vergoeden
Wij hebben dit zelf meegemaakt met Virgin.
Tijdens onze vlucht nar Orlando was van een koffer een handgreep afgebroken, en ze deden hier helemaal niets mee.
Dankzij de super service van Samsonite hebben wij het defecte onderdeel gratis thuisbezorgd gekregen.
Tijdens onze vlucht nar Orlando was van een koffer een handgreep afgebroken, en ze deden hier helemaal niets mee.
Dankzij de super service van Samsonite hebben wij het defecte onderdeel gratis thuisbezorgd gekregen.
Re: Vliegtuigmaatschappijen VS moeten schade aan bagage vergoeden
Zelf heb ik, na veel schade aan mijn koffer tijdens een vlucht van United Airlines, een tegoedbon gekregen om te gebruiken tijdens een volgende vlucht van United. Op zich leuk, maar er zit wel een houdbaarheidsdatum aan en nu moet ik hem snel opmaken, anders verloopt het. Een cashbetaling zou handiger zijn geweest.
http://miquellisamerikablog.blogspot.nl/ Mijn vernieuwde blog over Amerika!