KLM biedt vanaf 2017 wifi tijdens alle langeafstandsvluchten

Plaats reactie
PENPE
Redacteur
Contacteer:

KLM biedt vanaf 2017 wifi tijdens alle langeafstandsvluchten

Bericht door PENPE »

Het duurt nog wel eventjes, maar toch ;-)

KLM gaat vanaf 2017 wifi aanbieden op alle langeafstandsvluchten. De luchtvaartmaatschappij test internet in het vliegtuig al sinds 2013.
Tijdens de presentatie van de jaarcijfers van KLM liet het bedrijf weten dat het bedrijf alleen van plan is op langeafstandsvluchten wifi aan te bieden. In 2017 moet de uitrol afgerond zijn. De Boeing 787 en 777 hebben dan standaard wifi.

In 2013 rustte KLM een Boeing 777-300 uit met internet vanaf een hoogte van 6 kilometer. Internet kostte 20 euro per vlucht en 11 euro per uur. Of die prijzen definitief gehanteerd gaan worden, is nog niet bekend.

Vertraging
KLM is een van de laatste grote luchtvaartmaatschappijen die wifi gaat uitrollen. Uit een onderzoek van begin 2015 bleek dat al een kwart van de vluchten wereldwijd is uitgerust met wifi. In de Verenigde Staten is dat zelfs 66 procent.

Volgens KLM liet de uitrol op zicht wachten omdat er uit eigen onderzoek bleek dat er nog weinig vraag naar was. Ook was de technologie niet altijd even goed en dat is nu aanzienlijk verbeterd, stelt de luchtvaartmaatschappij.

Afbeelding

Het bedrijf Gogo, dat naar eigen zeggen zo'n 70 procent van de wifi tijdens vluchten verzorgt, stelt dat ongeveer 7 procent van de passagiers internet tijdens een vlucht afneemt.

Bron : NU.nl
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

robisjo

Re: KLM biedt vanaf 2017 wifi tijdens alle langeafstandsvluchten

Bericht door robisjo »

Persoonlijk vind ik de prijzen die je nu ziet tussen de 15 en 20 euro per vlucht te duur om er gebruik van de maken.

Ik denk dat als de kosten rond de 5 euro komen te liggen dat ik er gebruik van zou maken.

Wat is de grens bij ander forum leden?
Afbeelding

Orlando2005

Bericht door Orlando2005 »

robisjo schreef:Wat is de grens bij ander forum leden?
Ik vind 20 euro per vlucht redelijk aan de hoge kant. Ik heb 2 weken geleden op een United vlucht $16 betaald en dat vond ik al dusdanig dat ik er even goed over moest nadenken. Maar een bedrag onder de 10 euro lijkt mij een redelijk bedrag.

Gr. Ronald

dhg2000
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Zelf vind ik dat wifi complimentary moet zijn, wanneer het als service wordt aangeboden zullen de vluchten voor klanten aantrekkelijker worden om te boeken. Op heel veel plaatsen is al gratis wifi beschikbaar dus waarom in vliegtuigen niet.
http://miquellisamerikablog.blogspot.nl/ Mijn vernieuwde blog over Amerika!

Plaats reactie