Wijzigingen boeken Delta Comfort + bij "domestic flights"

Plaats reactie
Ruud
Contacteer:

Wijzigingen boeken Delta Comfort + bij "domestic flights"

Bericht door Ruud »

Voor vluchten vanaf 16 mei 2016 is er een verandering als je bij Delta vluchten in de VS (domestic flights) een Delta Comfort + stoel wilt boeken.

Als je Delta Comfort + wilt boeken dan moet je dit al tijdens het boeken van je ticket via een speciale boekingsklasse doen. Upgraden achteraf is niet meer mogelijk.

Ik heb meteen een negatieve ervaring met deze wijziging. Bij het boeken van een ticket bij KLM met zowel een KLM vlucht (naar b.v. Los Angeles) en daarna Delta vluchten binnen de USA, is het alleen mogelijk om voor de KLM vlucht achteraf nog Comfort + stoelen te boeken. Voor de Delta vluchten is dit niet meer mogelijk omdat de website van KLM geen rekening blijkt te houden met het nieuwe systeem van Delta.

Als je toch Delta Comfort + wilt vliegen moet je een apart ticket boeken voor de "domestic flights" of hele ticket niet bij KLM maar bij Delta boeken.

Let dus op als je met meer comfort op de domestic flights van Delta wilt vliegen!!

Ebelix

Re: Wijzigingen boeken Delta Comfort + bij "domestic flights"

Bericht door Ebelix »

Ik heb dezelfde problemen ondervonden. Gelukkig kon ik intercontinentaal nog wel upgraden naar Comfort+. Ik was 2 dagen te laat met boeken anders had ik nog onder het oude regime gevallen en had ik domestic wel kunnen upgraden.

Het is dus goed opletten in de toekomst.

Ook voor mensen die een hoge frequent flyer status hebben bij de KLM is deze wijziging van toepassing. Voorheen was het zo dat je hele reisgezelschap tot 8 personen dezelfde rechten had als de kaarthouder qua upgrade naar comfort +. In de nieuwe regeling is dat nog maar 1 persoon. Ze beknibbelen op alles aan alle kanten.

Ruud
Contacteer:

Bericht door Ruud »

Ik heb van KLM als vergoeding een upgrade gekregen voor mijn vluchten van Amsterdam - Los Angeles en Atlanta - Amsterdam naar Economy Comfort. Ik had op 6 februari al gebeld met het probleem van niet kunnen upgraden bij Delta. Na 12 dagen had ik nog niets gehoord en toen ik weer belde hoorde ik het verhaal van het aparte ticket. De klantenservice van KLM kon niets voor mij meer doen. Dus toen hebben ze mij de vergoeding aangeboden. Een upgrade die mij 630 Euro scheelt. :)

Ebelix

Bericht door Ebelix »

Maar de vluchten die je noemt worden uitgevoerd door de KLM of door Delta?

Ruud
Contacteer:

Bericht door Ruud »

Ik vlieg met KLM van Amsterdam naar LA en van Atlanta naar Amsterdam. Daar heb ik nu van KLM gratis een upgrade naar Comfort gehad. Het probleem voor mij zit in de Delta vluchten van LA naar Orlando en van Orlando naar Atlanta. Daar kan ik dus niet meer upgraden omdat ik mijn multi-city flight op de KLM website in één keer heb geboekt.

Plaats reactie