
Jerry Murrel start in 1986 met een hamburgerrestaurant waarmee hij meer kwaliteit wil bieden dan de McDonald’s en de Burger King. Twintig jaar later is de hele keten ruim 500 miljoen dollar waard, is het de lievelingsketen van president Obama en gaat het Nederland gebruiken als springplank om de rest van de wereld te veroveren.
De kracht van Five Guys:
1:
De hamburgers zijn custom-made. Bij Five Guys kunnen klanten zelf de burger samenstellen door extra ingrediënten toe te voegen. Er zijn daardoor 250.000 manieren om een hamburger te bestellen.
2:
Five Guys geeft toe dat de ‘verantwoorde hamburger’ niet bestaat. Maar ze gebruiken te allen tijde verse burgers. Er zijn geen vrieskisten bij Five Guys, dus de hamburgers zijn nooit bevroren geweest.
3:
Five Guys maakt handig gebruik van free publicity. In 2009 stopt president Obama zijn presidential car voor de deur van Five Guys om een cheeseburger te eten. Uiteraard met veel media om hem heen. Een jaar later verklaart golfer Phil Mickelson tegenover een zaal vol journalisten dat Five Guys de beste burgers serveert.
Bron : Foodbrigade.nl