Vandaag is op de website van Luchtvaartnieuws in een artikel over de nieuwe KLM-bestemmingen Miami en Colombo o.a. het volgende te lezen :
KLM investeert fors in het netwerk en biedt daarmee haar klanten nog meer keuze aan bestemmingen. Daarmee kijkt de airline zowel naar de toeristische als de zakelijke markt. Kreulen: “In onze vloot hebben we heel bewust ruimte gecreëerd voor nieuwe bestemmingen. Miami en Colombo zijn natuurlijk vooral toeristisch gerelateerde bestemmingen, maar vergeet niet dat Miami voor de zakelijke markt ook interessant is. Het is een groot financieel centrum, waar veel hoofdkantoren van internationale bedrijven gevestigd zijn. De verhouding leisure/zakelijk ligt bij Miami op zestig/veertig procent; bij Colombo gokken we op negentig procent leisure”.
Samenwerking touroperators
Alle vluchten naar de nieuwe bestemmingen zijn inmiddels boekbaar. Voor de pakketreizen naar Miami en Colombo is KLM momenteel druk in gesprek met diverse touroperators, waarvan de namen logischerwijs nog niet worden prijsgegeven. Kreulen: “Die onderhandelingen gaan geen maanden duren. Binnen enkele weken moet dat rond zijn en kunnen we samen met de touroperators en reisagenten deze markten gaan aanboren. Er is een gezonde vraag vanuit de leisuremarkt naar deze bestemmingen, maar we hebben de touroperators en reisagenten natuurlijk wel hard nodig voor deze operatie.”
Miami ook in zomer doortrekken
Opvallend is natuurlijk de terugkomst van de Miami-vlucht in het netwerk, dat in het verleden al twee keer eerder werd aangeboden door KLM, maar telkens werd gestopt. Waarom denkt KLM dat de Miami-vlucht nu wél gaat lukken? “Noem het drie keer scheepsrecht”, stelt Kreulen, die zegt veel vertrouwen te hebben in een goede bezetting van de Airbus, waarmee deze winter naar Miami wordt gevlogen. “Zeker als je kijkt naar wat wij nu al via Parijs verkopen naar Miami. Dat aandeel is echt aanzienlijk. Indertijd zijn wij gestopt met de Miami-route omdat we toen met een MD-11 vlogen en de gemiddelde opbrengst van die vluchten te laag was. We gaan nu vliegen met een Airbus A330-200, wat een veel gunstiger toestel is. We starten in de winter, maar als het aan mij ligt trekken we die vluchten door naar de zomer. Dat is wel mijn streven”, aldus Kreulen. De eerste vlucht naar Miami, dat volgens Kreulen geen hub-rol gaat vervullen, vertrekt op zondag 30 oktober.
Het gehele artikel kun je
hier lezen op de site van Luchtvaartnieuws
Bron : Luchtvaartnieuws.nl