2e bestuurder

Plaats reactie
Jackie
Contacteer:

2e bestuurder

Bericht door Jackie »

Hi,
wij zijn gisteren teruggekomen uit Orlando en hebben 15 dagen rondgereden in een Ford Explorer en dat voor $421,60 :D
Nu hebben voor de 2e keer problemen met de 2e bestuurder.
Wij zijn Emerald lid, getrouwd en wonend op 1 adres.
Iedere keer als ik mijn rijbewijs geef en dit benoem dan moet ik toch betalen voor de 2e bestuurder.
Door naar de balie te gaan wordt dit rechtgezet maar hoe ervaren jullie dat.
Hebben jullie ook deze ervaring?

Over 9 dagen vertrekken we weer die kant op dus wil het dan graag voorkomen.

Jackie

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Re: 2e bestuurder

Bericht door fred »

Hoi Jackie,

Dit staat op de National website:

Bron
Additional Driver Fee
Is there an additional driver fee? How much is it?

Yes, there is a daily additional driver fee. This fee will vary and currently averages $12 a day.

The additional driver fee will be waived for any of the following types of rentals:

· Rentals in states that allow a renter's spouse to be an "Automatic" Authorized Driver: California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin.

· Rentals by Emerald Club members when the member's spouse, common law spouse, or same-sex domestic partner has the same address on the driver's license as the Emerald Club member and meets normal renter requirements.

· Rentals by Emerald Club members when the member's immediate family member (mother, father, son, daughter, brother or sister) has the same address on the driver's license as the Emerald Club member and meets normal renter requirements.

· Commercial (corporate) rentals when the renter's business partner, employer or fellow associate, who has an assigned corporate contract with National and drives the car for business purposes and meet normal renter requirements.

· Rentals for/by disabled renters who cannot drive (one additional driver fee will be waived)
Zoals ik deze voorwaarden lees zou er bij jullie geen extra fee van toepassing zijn, dus vreemd dat men daar moeilijk over doet.
Misschien vragen of een manager kan uitleggen waarom men van de richtlijnen afwijkt?
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

Jackie
Contacteer:

Bericht door Jackie »

Ja dat is niet het probleem.
Binnen aan de balie wordt het wel rechtgezet maar de vraag is of het bij andere ook zo gaat.
Het is zo balen dat je klaar bent om weg te rijden en je op de bon ziet dat ze de 2e bestuurder in rekening brengen.
Hoe gaat dat bij andere.

Jackie

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Wij huren altijd bij Hertz en als Goldmember nog nooit vragen / problemen gehad met de 2e bestuurder, altijd gratis...
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

corrus

Bericht door corrus »

Jackie schreef: 07 mei 2017 21:13 Ja dat is niet het probleem.
Binnen aan de balie wordt het wel rechtgezet maar de vraag is of het bij andere ook zo gaat.
Het is zo balen dat je klaar bent om weg te rijden en je op de bon ziet dat ze de 2e bestuurder in rekening brengen.
Hoe gaat dat bij andere.

Jackie
Wij kijken (aan de slagboom van de uitrit) ALTIJD de rental agreement na.
Want ALTIJD proberen ze het weer.
En ALTIJD melden wij dit want je hebt ALTIJD de additional driver gratis (dit geldt zeker voor "spouse".
Maar het levert ze gewoon commissie op.
flagflorida 1970 1971 1972 1974 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1996 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
flagusa 1993 1994 1995 2012.

Hannie
Contacteer:

Bericht door Hannie »

Wij hadden dat gezeur vorig jaar ook bij het uitrijhokje.
Als Emerald member hoef je idd niet te betalen voor een 2e bestuurder.
Ik ben online al aangemeld als 2e bestuurder compleet met rijbewijs nummer.
Nu laten we bij het uitrijhokje alleen mijn man's rijbewijs zien en zeggen niks meer over 2e bestuurder.
Dit zit er gewoon automatisch bij als je Emerald member bent(en online de gegevens van de 2e hebt vermeld)
Al onze blogs op: http://daneleens.blogspot.com
Wil je meelezen stuur me dan een berichtje met daarin je email adres.

Jackie
Contacteer:

Bericht door Jackie »

Ja dat heb ik vooraf geprobeerd maar dan werd het ook berekend.
Misschien nog eens kijken.

Orlando2005

Bericht door Orlando2005 »

Wij hebben het ooit eens nagevraagd ( als Emerald lid) en kregen toen de mooie volzin: "If she is your wife, she can drive" en daar houden wij ons dan aan. Ik geef alleen mijn rijbewijs af en laten nooit het rijbewijs van mijn vrouw zien en dit heeft nog nooit tot problemen geleid, ook niet op het bekende bonnetje bij inleveren van de auto.

Gr.Ronald

oOz

Bericht door oOz »

Nu zit ik alweer een tijdje te zoeken op de site hoe ik een 2e bestuurder kan toevoegen op mijn boeking.
Kan iemand mij uitleggen waar ik deze optie vind?

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

oOz schreef: 21 aug 2017 09:52 Nu zit ik alweer een tijdje te zoeken op de site hoe ik een 2e bestuurder kan toevoegen op mijn boeking. Kan iemand mij uitleggen waar ik deze optie vind?
Betreft het jouw partner of iemand waarmee je samen reist ? Ben je Emerald Member ?
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

oOz

Bericht door oOz »

Het is inderdaad mijn partner.
Wonen wel op zelfde adres maar op rijbewijs staat natuurlijk geen adres.
Verder andere achternaam.
Maar ben wel Emerald Member, wil namelijk gebruik maken van die Emerald isle.
Het lijkt me namelijk wel wat om gewoon vliegtuig uit te lopen, koffers te pakken en auto in te springen.
Zonder dat ik daarvoor eerst langs kiosk moet voor een bonnetje (begrijp dat ik met 2e bestuurder wel langs balie moet nu?)

In het verleden altijd bij Alamo auto gehuurd icm die Brits actie, maar gezien het niet heel veel geld meer scheelt en ik de indruk krijg dat ze beter controleren ben ik ditmaal voor National gegaan.

Plaats reactie