Hotelervaring: Econo Lodge Inn & Suites

Daantje

Hotelervaring: Econo Lodge Inn & Suites

Bericht door Daantje »

Voordat ik mijn ervaring beschrijf is het misschien goed om te weten wat ik verwacht van een hotel.
De ervaring leert dat ik alleen maar op de hotelkamer ben om eind van de avond nog wat tv te kijken, te slapen en te douchen. Ik zoek dus vooral een basic hotel wat schoon is en met een redelijk tot goed bed, en voor een leuke prijs uiteraard (we hebben wel leukere dingen in Orlando om ons geld aan uit te geven). Een zwembad vind ik ook wel prettig om af en toe 's ochtends of einde van de middag even een duik te nemen, of eens een middagje aan het zwembad te chillen. Eten doe ik alleen maar buiten de deur, dus dat hoeft ook niet bij het hotel te zitten.

De Econo Lodge Inn & Suites (8738 International Drive) is een basic hotel, leuk opgezet rondom het zwembad. Je kunt je kamer hebben aan de zwembad zijde of aan de achterzijde / parkeerzijde. Zwembadzijde is natuurlijk het leukste en als het niet helemaal vol zit kun je daar ook makkelijk om vragen. De meeste kamers hebben wifi, wat voor mij ook wel een must is. Verder de standaard uitrusting van een Amerikaanse hotelkamer: tv, koelkastje, magnetron, koffie/thee faciliteit, kleine badkamer met bad/douche/toilet, kluisje. De kamer was schoon, niet op en top maar goed genoeg. Je moet bijv. niet per ongeluk een nachtkastje opzij schuiven, want je schrikt je dood wat je daar achter ziet :shock: Maar dat is in de meeste basic hotels zo denk ik.
Het hotel heeft een prima laundry room, altijd handig als je er wat langer verblijft.
Verder is dit gedeelte van de International Drive voor mij absoluut favoriet, gezien de dichtbij gelegen restaurants waar ik graag kom en de 24h walgreens zit schuin aan de overkant.

Ik ben vast nog de nodige info vergeten, dus vraag alsjeblieft als je meer over dit hotel wilt weten.
Afbeelding

Orlando: 2002, 2003, 2004, 2005(2x), 2007, 2008, 2010, 2011, 2012
New Orleans: 2004
Las Vegas / Orlando: 2006
Chicago / San Francisco: 2007
New York: 2009

knaapje

Re: Hotelervaring: Econo Lodge Inn & Suites

Bericht door knaapje »

Komt er op Tripadvisor ook niet echt slecht af:

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... orida.html

Voor geinteresseerden in dit hotel wellicht eens nalezen, dan zie je ook wat sommigen er van verwachten en waarom ze het dan goed of slecht vinden. Kan je je eigen wensen en ideeen er op loslaten.

Knaapje

Japiejo

Bericht door Japiejo »

Ik vertrouw die Tripadvisor niet echt, soms zie je hele goede recenties, afgewisseld met hele hele slechte.
Ik denk vaak dat die hele slechte geschreven worden door andere hotels (de concurenten) zeg maar.

Daantje

Bericht door Daantje »

Ik weet ook niet goed wat ik van Tripadvisor moet vinden. Ook over dit hotel kom je hele slechte ervaringen tegen, verhalen over kakkerlakken enz.
Die ervaring heb ik zelf gelukkig niet en zo lang ik tevreden ben, kom ik er terug. Zo ook weer aankomende vakantie.

Daarnaast zijn er nog altijd mensen die denken voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten. Dit is nou eenmaal een goedkoop basic hotel, dus mag je ook geen Hilton hotel verwachten. Het zou denk ik in recensies al heel veel schelen als mensen iets reeeler met hun verwachtingen om zouden gaan en wat je voor een bepaald bedrag kunt krijgen.
Afbeelding

Qpido

Bericht door Qpido »

Hoihoi,

Wij hebben in dit hotel in 2010 4 weken overnacht. Niet in een standaardkamer, maar in een iets luxere met keukentje en "woonkamertje". Had voor ons niet gehoeven maar het zat niet zo vol blijkbaar want toen we bij de receptie stonden kregen we dit als gratis update. Heel aardig vonden we. We sliepen ook aan de kant van het zwembad. Leuk met het gras en de palmbomen om het zwembad.
Wij hebben precies dezelfde instelling over hotels als de topicstarter, dus basic was voor ons ook ruim voldoende. We zijn ook elke dag van 's ochtends tot 's avonds weg dus vandaar.
Ligging aan I-drive is perfect. We gingen vaker naar de pianobar aan de overkant. 3 for 1 op zondagavond! Zit die er trouwens nog want kon hem laatst niet meer zo snel vinden?
Dit is een van de goedloopste hotels in de omgeving, maar wel prima ligging, normale uitrusting en wifi inderdaad.
Volgende keer zal het wel een villa worden omdat we met 8 personen gaan, maar als je met twee bent of zo is dit je keus als je voor een budget hotel gaat. Lekkere restaurants vind je genoeg op loopafstand!
Ik vind voor het geld dat wij voor 4 weken betaald hebben, de upgrade en het feit dat je toch maar even mooi aan de andere kant van de oceaan zit, dat je wel degelijk voor een dubbeltje op de eerste rij zit hier ;-)

Daantje

Bericht door Daantje »

Ja je laatste opmerking klopt ook eigenlijk wel als je het zo bekijkt :)
Die piano bar zit er nog: Howl at the Moon.
Afbeelding

knaapje

Bericht door knaapje »

Daantje schreef:..............Daarnaast zijn er nog altijd mensen die denken voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten. Dit is nou eenmaal een goedkoop basic hotel, dus mag je ook geen Hilton hotel verwachten. Het zou denk ik in recensies al heel veel schelen als mensen iets reeeler met hun verwachtingen om zouden gaan en wat je voor een bepaald bedrag kunt krijgen.

Of gewoon van te voren eens goed lezen.
Opmerkingen als: "De kamer werd nooit schoongemaakt in de drie dagen, dat ik er was." Nee, logisch, op de site geeft het hotel (extended stay) duidelijk aan, dat de kamer 1 keer per week wordt gedaan. Je moest je handdoeken zelf ruilen bij de receptie, stond gewoon op de site van het betreffende hotel/condo.
Ik zag er ook een voorbijkomen waarin gemeld werd dat er in de auto op de parkeerplaats ingebroken was, daarom werd het hotel als slecht beoordeeld. Ook negatieve opmerkingen over ontbijt e.d. zijn vaak terug te voeren op te hooggespannen verwachtingen van een continental breakfast.

Overigens geldt dit ook vaak voor vluchten (stoelen en eten), maar je zolang als luchtvaartmijen alleen maar plaatjes van business class tonen op hun sites met grote stoelen en prachtig geserveerd eten en dure drankjes, dan werken ze er zelf ook een beetje aan mee.

Knaapje

Qpido

Bericht door Qpido »

Onze kamer werd trouwens wel elke dag schoongemaakt. En niet alleen omdat we een iets luxere kamer hadden. Die wagentjes zag je elke dag overal netjes langs gaan. We kregen elke dag schone handdoeken en hadden elke dag een net opgemaakt bed.

Daantje

Bericht door Daantje »

Klopt dat de schoonmaak iedere dag is. Ik denk dat Knaapje het meer als voorbeeld bedoelde dat mensen klagen over bepaalde zaken terwijl ze van tevoren hadden kunnen weten hoe het daadwerkelijk zit.
Afbeelding

knaapje

Bericht door knaapje »

Volgens mij staat het er duidelijk bij:

Nee, logisch, op de site geeft het hotel (extended stay) duidelijk aan, dat de kamer 1 keer per week wordt gedaan. Je moest je handdoeken zelf ruilen bij de receptie, stond gewoon op de site van het betreffende hotel/condo.

Dat is nou wat ik met lezen bedoel!

Knaapje

Daantje

Bericht door Daantje »

Daar heb ik verder niet naar gekeken, dacht dat jij het als voorbeeld noemde.

Maar goed, mijn ervaring is dagelijkse schoonmaak en ook de handdoeken werden dagelijks vervangen.
Afbeelding

Qpido

Bericht door Qpido »

Ah, ik denk dat ik weet waar het onderscheid zit.

Dit soort hotels worden namelijk ook vaker gebruikt door mensen die daar een redelijk lange tijd "wonen". Voor ons een raar concept, maar in Amerika wonen mensen regelmatig voor een langere periode in een hotel/motel. Ze maken dan een mooie deal met de eigenaar en vaak is dat goedkoper dan een appartementje huren voor sommige mensen. In New York heb ik dat ook wel eens gezien. Zo'n redelijk ouwe knakker die echt gewoon woonde in het hotel waar wij overnachtten.
In het Econolodge hotel "woonden" ook twee meiden uit Colorado die daar in de buurt een baan hadden en gewoon werkten voor de kost. Ze waren zeker niet op vakantie zover ik kon zien.

Hotels maken dan natuurlijk onderscheid tussen normale, tijdelijk hotelgasten en "extended stay" bewoners. De normale hotelgasten krijgen elke dag service, de "extended stay" gasten een keer per week of zo. Denk dat daar het verschil zit.

knaapje

Bericht door knaapje »

Ah, ik denk dat ik weet waar het onderscheid zit............................

Nou, nee.
Extended Stay is gewoon een hotelketen.
Heeft niets met Econo lodge/inn/suites te maken.
Knaapje

Danny1970

Bericht door Danny1970 »

Wij hebben hier in 2008 twee weken gezeten en dat is goed bevallen. Was toen net van Best Western omgebouwd tot Econolodge. Hadden hier ook weer geboekt voor deze zomer totdat we in februari bericht kregen van Arke dat het contract niet werd verlengt. Daarom deze zomer in int. Palms Resort.
Econolodge zit tegenover VVV en dat is erg handig voor o.a. buskaartjes en op loopafstand van Pointe Orlando. Ruime parkeergelegenheid. Kun je gerust boeken.

Danny1970

Bericht door Danny1970 »

Vandaag langs dit hotel gereden. Op dit moment gesloten, er staat aangegeven dat het volledig gerenoveerd gaat worden en zal eind 2013 weer open zal gaan onder een andere naam.

Plaats reactie