We trekken vaak naar Florida maar waarom?

Hier is de plek voor vragen, antwoorden, tips en opmerkingen over alles buiten Orlando
Tans4USA

Re: We trekken vaak naar Florida maar waarom?

Bericht door Tans4USA »

Je kunt beter vragen waarom niet? :lol: :lol: :lol:

Florida heeft gewoon alles wat we leuk vinden, lekkere restaurants, vriendelijke mensen, fijn klimaat, geweldige shopping malls, grote supermarkten, luxe grote auto's, prachtige natuurparken, gave pretparken, het rondrijden en alle reclames langs de wegen bekijken, het wildlife, noem maar op.
Al sinds we in 1988 voor het eerst naar Florida gingen zijn we verslaafd geraakt, dit jaar dus al voor de 17e keer.
Ik schrijf ook over dit 25 jarig jubileum in mijn blog van augustus Girls on the road

Het voelt echt als thuiskomen zodra we uit het vliegtuig stappen en Florida "ruiken".
Onze droom werd in 2010 werkelijkheid met een eigen vakantie huis, dus voor ons is het echt Like being at home ..... only better :mrgreen:
Want wat is er nu fijner dan genieten van je eigen zwembad met jacuzzi en een overdekt terras zonder muggen?

fitnessmouse
Contacteer:

Bericht door fitnessmouse »

Sunshine State schreef:
Saskia schreef: Als iemand mij vraagt "waarom weer naar Florida" dan zeg ik "probeer het eens zelf dan heb je je antwoord"!!
Dat is wel een nette reply op zo'n vraag, die ga ik ook eens terug kaatsen :mrgreen: :mrgreen:
Nou helaas gaat dit niet altijd op hoor.
Bij mij is het USA/Florida virus wel toegeslagen, als sinds ik vanaf mijn 17e daar een uitwisselingsjaar heb doorgebracht. Mijn man echter, kan het gestolen worden :( :o
HIj is wel heel lief dat hij voor mij (en de kids) meegaat, maar als het aan hem lag, gingen we 2 weken naar de camping :?
Ilja

Florida - 1997, 1998 (2x), 1999, 2000, 2003, 2004, 2007, 2009, 2012, 2013, 2015
Hawaii - 2002, 2015
California - 2002, 2011
Disney Cruise - 2009, 2010, 2011, 2013, 2014

Sunshine State
Contacteer:

Bericht door Sunshine State »

Tiana schreef:Tuurlijk de malls, de outlet.... Maar ook Disney, de vriendelijkheid van de mensen maar ook het sfeertje wat er hangt... Iets wat ze in bv. Parijs nooit kunnen evenaren... Zo moeilijk te benoemen, maar ik denk dat de meeste mensen wel weten wat ik bedoel!
En dat is maar een kleine greep uit het waarom....
Dat is inderdaad een goed punt, de vriendelijkheid is ook iets wat ons altijd zo aantrekt. Ook in de restaurants en malls e.d gewoon top!
Senna schreef: Gelukkig heb ik op het werk nu ook een aantal mensen die florida helemaal te gek vinden, dus dat scheelt. :D
Ha Kim dat scheelt zeker als je het kunt delen, aan wie leg je anders uit hoe leuk het is om over de 192 te rijden... :mrgreen:
Lazy schreef: Zoveel opties om je dag te vullen, we zijn nu 3 keer geweest en hebben nog plannen voor vele volgende keren.
Ja dat is zeker waar je kunt zoveel doen op een dag, wij maken zelfs iets van een 'flexibele planning' ...
Tans4USA schreef:Je kunt beter vragen waarom niet? :lol: :lol: :lol:
Het voelt echt als thuiskomen zodra we uit het vliegtuig stappen en Florida "ruiken".
Onze droom werd in 2010 werkelijkheid met een eigen vakantie huis, dus voor ons is het echt Like being at home ..... only better :mrgreen:
Ha Anita ja natuurlijk dat is helemaal thuiskomen wanneer je echt je eigen villa hebt, die van jullie is echt HEEEL erg mooi!! :!:
fitnessmouse schreef: Bij mij is het USA/Florida virus wel toegeslagen, als sinds ik vanaf mijn 17e daar een uitwisselingsjaar heb doorgebracht. Mijn man echter, kan het gestolen worden :( :o
HIj is wel heel lief dat hij voor mij (en de kids) meegaat, maar als het aan hem lag, gingen we 2 weken naar de camping :?
Dat wel heel erg leuk, al vanaf je 17e en wat lief van je man, dat hij gewoon meegaat, ja toch!!

Leuke reacties!!
Vakantie blog September 2016 http://www.oldersom.nl

Afbeelding

jessicaenfam

Bericht door jessicaenfam »

Zo wie zo vind ik vakantie in Amerika heerlijk. De grote auto´s, de prettige wegen, lekker goedkoop uit eten, de manier waarop je bediend wordt, de korte spontane praatjes met de amerikanen. De ruimte en de natuur en de wilde dieren. Hoewel sommige mensen die alleen graag naar het westen gaan het niet met me eens zijn, vind ik de natuur in Florida ook heel mooi. De stateparks zijn zo divers, heb er deze vakantie een paar bezocht en geen een die op de ander leek. De schoonheid zit hier dan niet in grote bergen enz maar ik vind de tropische begroeiing en de stranden ook prachtig.
Verder vind ik het in Florida ideaal dat je bijv in Orlando een villa kan huren en dan vanalles kan bezoeken zonder van plek te hoeven veranderen. En die villa´s zijn ook heerlijk.
Verder hou ik van Disney en het shoppen met de heerlijke prijzen.
Wat een prachtige vakantie gehad, wanneer kan ik weer??

Onze blog: http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.com/

Sunshine State
Contacteer:

jessicaenfam schreef:Hoewel sommige mensen die alleen graag naar het westen gaan het niet met me eens zijn, vind ik de natuur in Florida ook heel mooi. De stateparks zijn zo divers, heb er deze vakantie een paar bezocht en geen een die op de ander leek. De schoonheid zit hier dan niet in grote bergen enz maar ik vind de tropische begroeiing en de stranden ook prachtig.
Ja dat is ook leuk, de stateparks zijn vaak erg fraai en nog maar te zwijgen over de prachtige stranden..
jessicaenfam schreef: Verder vind ik het in Florida ideaal dat je bijv in Orlando een villa kan huren en dan vanalles kan bezoeken zonder van plek te hoeven veranderen. En die villa´s zijn ook heerlijk.
Verder hou ik van Disney en het shoppen met de heerlijke prijzen.
Dat vind ik ook één van de voordelen, vaak s'avonds weer in je 'eigen' bed.. terwijl toch heel wat doet in de vakantie.
De themaparken zijn natuurlijk ook erg leuk om te bezoeken.. Ik heb nu best heimwee :oops:

Afbeelding

zjwien
Contacteer:

Bericht door zjwien »

Toch grappig als ik lees dat "we" op vakantie gaan om het "thuiskomen" gevoel te hebben :D . Dat heb ik niet. Thuis is thuis en vakantie is nou net anders dan thuis (anders kan ik net zo goed thuis blijven ;) ). Het is bekend, dat wel natuurlijk, als je terugkomt in Florida.
Wij hebben zelf wel erg het gevoel dat Amerika meer is dan alleen Florida en willen dan ook graag meer zien. De volgende keer Florida doen we een ander stuk erbij (Georgia en South Carolina) en daarna wordt het 6 weken basic kamperen in de South West, in state parks en national parks. Een reis van hoogtepunten én toch het relaxte wat je in heel Amerika hebt.

De USA biedt ons ook alles wat we zoeken: goed weer (ook in de winter), vrijheid (alles is gewoon altijd open, hoe heerlijk is dat?? :applause: ), de vriendelijkheid van de mensen, prachtige natuur, etc. etc.

En thuis genieten we weer van de rust en ruimte en vriendelijkheid van de mensen hier, ook prima! ;)
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
It is never too early to book a vacation

http://www.schoutenjanssen.nl/

Sunshine State
Contacteer:

Nou wij zijn alweer een kleine maand thuis, tuurlijk is het thuis niet verkeerd..
Maar stiekem kijken we alweer uit naar onze volgende vakantie...

Heerlijk toeren door Florida, genieten van de stranden, themaparken, het heerlijk weer.. hmmm :mrgreen:

Afbeelding

dhg2000
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Waarom terug naar USA? Het eten, het weer, de cultuur, de mensen, het zijn in de werkelijkheid die je normaal gesproken alleen op tv ziet. :D
http://miquellisamerikablog.blogspot.nl/ Mijn vernieuwde blog over Amerika!

Arianne

Bericht door Arianne »

Florida is gewoon als thuis komen. En al die roepen al weer, die hoor ik al niet eens meer.
Je hebt er alles, zon, zee, strand, leuke en voordelige winkels, lekker eten en mooie accomodaties. Wat kan je nog meer wensen voor een vakantie.
Still loving it!

nounou

Bericht door nounou »

Zoals iedereen het al gezegt geeft , je heb er alles wat je maar kan bedenken :applause:
Van de natuur , zee strand , lekker eten shopping en de pretparken .
Tot een mooie SUV grote banen . En alles staat goed aangeduid !
Gewoon perfect :D
Afbeelding

Gatortje

Bericht door Gatortje »

Het is er geweldig! Jammer dat het zo ver weg ligt :(

Plaats reactie