Na een tijdje het Orlandovirus onderdrukt te hebben gaat voor ons de voorpret weer beginnen.
Het word voor mij inmiddels de 6e keer maar steeds veranderd het weer een beetje. Inmiddels op het punt beland dat we met zijn vijven de oversteek gaan doen. Het is de bedoeling om in 2019 weer het oude vertrouwde plekje op te zoeken. En hier heb ik de hulp nodig van de echte kenners

Aangezien het nu een echt gezinnetje is met drie kids wordt het financiële plaatje best een belangrijk dingetje. Dus misschien kunnen jullie helpen om een gunstige maar goede vakantie in elkaar te draaien.
Tot nu toe heb ik altijd in december geboekt omdat ik hier de beste deals in kon vinden, tenminste dat heb ik mezelf altijd wijsgemaakt. Ik wilde nu goed de tijd nemen om alles zo goed mogelijk bij elkaar te sprokkelen. Dus ook al is het erg vroeg voor 2019, een goede voorbereiding kan nooit kwaad

De opzet:
Mei 2019 of juli 2019:
Mei
Voor: Mei is de kleinste nog net 3 jaar, dus een aantal dingen zijn nog gratis.
Voor: buiten het (Nederlandse) hoogseizoen
Tegen: het liefst willen we 20 dagen, maar dat is lastig met de mei vakantie. Dit wordt perfect plannen en wat smokkelen.
Juli
Voor: 20 dagen
Tegen: de kleinste is inmiddels 4 en moet voor alles betalen
Tegen: Hoogseizoen, volle mep
Hotel:
Wij gaan voornamelijk voor Orlando, nouja eigenlijk gaan wij alleen voor Orlando. Disney, outlets, zwemparken, Universal en nog meer Disney.
Zelf zitten we graag in de omgeving van Disney met zo min mogelijk reistijd. De laatste keer was hotel Diamonds resorts Grand beach met een 3 kamer suite helemaal super. Keuken, woonkamer, aparte badkamers en een woonkamer met een groot balkon. De omgeving Lake Buena Vista en ik probeer weg te blijven bij international Drive met verblijven.
Dit is iets wat we toch willen proberen te behouden.
Zeker met 3 kids willen we na een avond pretpark snel in onze kamer zijn en geen uur moeten rijden.
De kosten die ik tot nu toe een beetje uitkom zijn op basis van Expedia in pakketvorm. De prijs schommelt redelijk afhankelijk van periode, dag en tijd. van 4200 oplopend tot 6200 voor het hotel voor 20 nachten en vlucht. Wel allemaal een eigen stoel want echt neit dat er een kind op schoot komt de hele vlucht

De pretpark tickets hakken er flink in, zeker met de nieuwe opzet van Disney. Maar daar is gewoonweg weinig in te verdienen. De ultimate tickets, orlando sale tickets of Disney aankopen verschillen niet zo heel veel.
De auto is ook nog wel ietss van winst te behalen door slim te vergelijken en boeken. De laatste trip in 2015 hadden we met een mid size SUV een Kia Sedona, een waar slagschip. Met 3 kids en de koffers zeker geen overbodige luxe.
Het lijkt me dat de beste bespaar mogelijkheid dus de vlucht en hotel is:
Zijn er naar jullie weten goedkopere en gelijke mogelijkheden om in 1 van deze periodes in Orlando te zitten?
Alvast bedankt voor alle tips, opmerkingen en handigheden!