Reisadvies gevraagd

Algemene informatie over verblijven in hotels, villa's, townhomes & condo's
Plaats reactie
Takel

Reisadvies gevraagd

Bericht door Takel »

Hallo allemaal,

Na een tijdje het Orlandovirus onderdrukt te hebben gaat voor ons de voorpret weer beginnen.
Het word voor mij inmiddels de 6e keer maar steeds veranderd het weer een beetje. Inmiddels op het punt beland dat we met zijn vijven de oversteek gaan doen. Het is de bedoeling om in 2019 weer het oude vertrouwde plekje op te zoeken. En hier heb ik de hulp nodig van de echte kenners thumbsup
Aangezien het nu een echt gezinnetje is met drie kids wordt het financiële plaatje best een belangrijk dingetje. Dus misschien kunnen jullie helpen om een gunstige maar goede vakantie in elkaar te draaien.
Tot nu toe heb ik altijd in december geboekt omdat ik hier de beste deals in kon vinden, tenminste dat heb ik mezelf altijd wijsgemaakt. Ik wilde nu goed de tijd nemen om alles zo goed mogelijk bij elkaar te sprokkelen. Dus ook al is het erg vroeg voor 2019, een goede voorbereiding kan nooit kwaad happy

De opzet:
Mei 2019 of juli 2019:
Mei
Voor: Mei is de kleinste nog net 3 jaar, dus een aantal dingen zijn nog gratis.
Voor: buiten het (Nederlandse) hoogseizoen
Tegen: het liefst willen we 20 dagen, maar dat is lastig met de mei vakantie. Dit wordt perfect plannen en wat smokkelen.
Juli
Voor: 20 dagen
Tegen: de kleinste is inmiddels 4 en moet voor alles betalen
Tegen: Hoogseizoen, volle mep

Hotel:
Wij gaan voornamelijk voor Orlando, nouja eigenlijk gaan wij alleen voor Orlando. Disney, outlets, zwemparken, Universal en nog meer Disney.
Zelf zitten we graag in de omgeving van Disney met zo min mogelijk reistijd. De laatste keer was hotel Diamonds resorts Grand beach met een 3 kamer suite helemaal super. Keuken, woonkamer, aparte badkamers en een woonkamer met een groot balkon. De omgeving Lake Buena Vista en ik probeer weg te blijven bij international Drive met verblijven.
Dit is iets wat we toch willen proberen te behouden.
Zeker met 3 kids willen we na een avond pretpark snel in onze kamer zijn en geen uur moeten rijden.

De kosten die ik tot nu toe een beetje uitkom zijn op basis van Expedia in pakketvorm. De prijs schommelt redelijk afhankelijk van periode, dag en tijd. van 4200 oplopend tot 6200 voor het hotel voor 20 nachten en vlucht. Wel allemaal een eigen stoel want echt neit dat er een kind op schoot komt de hele vlucht :shock: :lol:

De pretpark tickets hakken er flink in, zeker met de nieuwe opzet van Disney. Maar daar is gewoonweg weinig in te verdienen. De ultimate tickets, orlando sale tickets of Disney aankopen verschillen niet zo heel veel.
De auto is ook nog wel ietss van winst te behalen door slim te vergelijken en boeken. De laatste trip in 2015 hadden we met een mid size SUV een Kia Sedona, een waar slagschip. Met 3 kids en de koffers zeker geen overbodige luxe.

Het lijkt me dat de beste bespaar mogelijkheid dus de vlucht en hotel is:
Zijn er naar jullie weten goedkopere en gelijke mogelijkheden om in 1 van deze periodes in Orlando te zitten?

Alvast bedankt voor alle tips, opmerkingen en handigheden!
Fietsen is gezond, eet meer fiets.

MattRob
Contacteer:

Re: Reisadvies gevraagd

Bericht door MattRob »

Wat een leuk vooruitzicht !! Leuk om al te gaan plannen natuurlijk. Mijn opmerkingen bij jouw verhaal:

- mei is ook qua temperatuur veel meer acceptabel dan juli, en mei is ook een stuk rustiger (in de parken, in de outlets, in de restaurants, etc), dus misschien helpt dat nog met je overweging. Wij willen ook altijd minimaal 3 weken, dus dan is mei voor ons eigenlijk geen optie ...
- ik denk persoonlijk dat je de beste deal krijgt als je alles apart boekt; het geeft je ook veel meer flexibiliteit. Hooguit bespaar je dan iets op de hotelovernachting, als je die bij de vlucht boekt, maar ik denk dat het beperkt is, zeker omdat je flexibiliteit verliest.
- en tja, vliegtickets, hoeveel is daarover geschreven en beschreven. Wanneer kan je het goedkoopst boeken; wie het weet mag het zeggen. De één zweert dat het precies jaar van te voren de beste deal is (meeste vliegtickets kan je pas 330 dagen van te voren boeken), en dan zijn de prijzen ook vaak goed. Maar de afgelopen jaren kwamen er steeds tussendoor hele mooie deals voorbij, zeker in de mei vakantie periode. Zelfs tot aan een maand voor vertrek. Maar goed, dat is wel een gok. Ik heb toch ook vaak eind december/begin januari goede deals gehad voor de zomervakantie. Maar de afgelopen jaren kwam er elke maand wel iets leuks voorbij, zeker als je iets flexibel was (op welke dag heen en terug, vanaf Brussel, Amsterdam of Dusseldorf). En dan resteert dus eigenlijk het advies; boek als je de prijs goed vindt, en dan niet meer kijken ... Ik vind de zomer goed als je tussen de € 500 en € 600 kan boeken pp. En in de mei vakantie hebben we zelfs prijzen voor € 350 gezien afgelopen jaren. Dus ja, er zijn mooie deals te scoren, maar het kan je ook veel stress geven !
- En dan hotel. Ik zou in alle eerlijkheid echt niemand aanraden met 3 kinderen op een hotelkamer te gaan zitten. En dat heeft echt niets te maken met dat wij recent zelf een villa in omgeving Disney hebben gekocht om te verhuren :mrgreen: :mrgreen: ! Serieus, waarom niet lekker een villa. Ze zijn er in alle soorten en maten: dichterbij en verder weg, luxe en basic, en alles heeft zijn prijs. Maar je zit in 20min in Disney vanaf veel villa's, en je hebt heerlijk de ruimte. De prijzen zijn minimaal net zo goed als hotels, vaak zelfs beter. Voor $ 500 per week zit je in een villa (wel goed zoeken, en niet te veel luxe verwachten), en vindt daar maar eens een redelijk hotel voor. Dus nogmaals, met 3 kinderen, ik zou daar heel goed over nadenken. Een stukje rust en ruimte is denk ik heel erg prettig !
- Met de auto geef je zelf al aan; daar is wel iets van winst te behalen, en dat is gewoon goed kijken en vergelijken. Bijna overal kan je de huurauto annuleren na boeken, dus dat geeft je veel flexibiliteit. Goed in de gaten blijven houden, en dan lukt het vast om daar een goede deal te scoren. De MidSize SUV klasse is prima voor met 5 personen, en is vaak heel erg goed betaalbaar.
- En de tickets kom je zelf ook al mee; daar zal je niet heel veel winst kunnen behalen. Enige tip die ik je nog kan geven, maar dat kan je zelf ook wel bedenken, is om te overwegen niet 'alles' te doen. Dus bijvoorbeeld alleen Disney, of alleen Universal met bv Seaworld erbij. Het is allemaal zo veel, en met (jonge) kinderen is denk ik goed rusten tussendoor erg belangrijk. Even lekker terug naar je villa (nogmaals, echt heel relaxed), de kleinste even lekker in bed, de anderen even zwembad in, etc. En dat bespaart ook nog, als niet alle parken doet ;) ! Ik snap het wel hoor, als je er zit, wil je alles doen. Maar ja ...

Succes met je overwegingen !!
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, 2015, 2016, juli 2017, nov 2017 http://www.villatouchofdutch.nl/

adriana

Bericht door adriana »

Ik sluit me helemaal aan bij het bovengenoemde verhaal.
Een villa is echt aan te raden met kinderen vooral als je eens een dagje niets wilt doen.
Bovendien is het ook wel eens fijn om zelf wat eten klaar te maken in de villa vooral met kleintjes.

José

Bericht door José »

MattRob heeft gelijk hoor, je hebt veel meer vrijheid als je een villa huurt. Wij huren altijd een villa en zijn met z’n tweetjes geen kinderen, maar het is gewoon heerlijk relaxed om te doen en laten wat je wilt in een villa. In een hotel ben je toch een soort van gebonden. Zelf was ik altijd de dag voor vertrek alle kleding (terwijl ik bij de villa aan het prive zwembad lig) en dat gaat schoon de koffer in zodat ik thuis alleen nog maar strijkgoed heb. Ook een dag pretpark onderbreken we om een uur of twee om even terug naar de villa te gaan om wat te zwemmen en te relaxen (zeker fijn met kinderen die moe worden) en gaan dan in de namiddag weer uitgerust en fit terug naar het park om de avondshows te zien en nog wat attracties te doen.
Al 26 jaar Florida vakanties en het blijft geweldig. minniemouse mickeymouse flagusa

Takel

Bericht door Takel »

Allemaal bedankt voor het advies en de meningen.
Wat mij opvalt is dat de villa's niet zo heel goedkoop zijn (of ik kan ze niet vinden) als ik zoek.

Villa:
Als ik uitga van een prijs van 500 pp voor de vliegtickets is dat 2500 voor ons.
De villa's die ik zie zijn per week 1000 (en hoger) met nog wat bijkomende kosten, dit is voor 3 weken dus ook 3000 euro.
Brengt me op een totaal van 5500 euro voor vlucht en verblijf.

De suite:
Bij mijn laatste verblijf was de suite redelijk vergelijkbaar (voor mij), tov de villa; aanwezige kamers en voorzieningen die genoemd werden. En lag als bonus op 5 minuten van Downtown Disney.
Dit alles voor 5500 in het hoogseizoen (als pakketreis).

Het lijkt er dan toch op dat er weinig echt grote marges zitten in de volgende trip.
Dan maar op zoek naar de kleine verschillen thumbsup
Fietsen is gezond, eet meer fiets.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Ik denk als je in het hoogseizoen wil gaan dat op dit moment € 500 voor vliegtickets nogal optimistisch is, eerder tussen 600 en 800..
Net als het zoeken naar tickets geld voor villa's hetzelfde , regelmatig kijken en in verschillende gebieden meestal leuk prijsverschil geeft.
Voor wat ik heb gezien voor komende zomer vakantie liggen de prijzen gemiddeld tussen € 125 tot € 150 per nacht voor villa's.

Kijk naar prijs verschil ( minder slaapkamers) op bijv Homeaway en speel met de filters, kijken kost immers niets....
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

MattRob
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb even op vrbo.com gezocht op 'Walt Disney World' en een week in juli met maximum $ 100 per nacht; dan krijg je veel opties. Het ziet er uiteraard wat minder uit dan wanneer je $ 100 - $ 150 ingeeft, maar dat lijkt me logisch. Als jij een suite ook fijn vindt, dan is dat natuurlijk ook prima, maar kijk op de foto's maar eens naar de verschillen. Dan kan je zelf vast beoordelen waar je voorkeur naar uit gaat !
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, 2015, 2016, juli 2017, nov 2017 http://www.villatouchofdutch.nl/

oOz

Bericht door oOz »

Eventjes een oud topic aanhalen :)

De vraag welke in het begin gesteld wordt komt aardig overeen met de vraag waar ik zelf mee zit.
Enkele keren al in Orlando geweest, maar steeds enkel als volwassene (voor zover dat gaat in die pretparken ;)).
Laatste keer was een ietwat langer verblijf door Irma en vliegmaatschappij welke ineens geen geld meer had ;).

Inmiddels is het gezin wat groter geworden en zijn er 3 kinderen bij gekomen.
5 jaar, 2 jaar en pasgeborene. Het idee wat momenteel in ons hoofd speelt is om in de meivakantie 2023 zo'n 10 dagen die richting op te gaan (kinderen zijn dan 7,5 jaar, 4,5 jaar en de laatste zal 2 zijn zodra we terug zijn in Nederland).
Waarom Orlando en die waarom periode? De prijs en de temperatuur.
Verder is het idee om dagen maar half te vullen in verband met rust momenten voor de kinderen en daarbij pretparken te vermijden op wellicht SeaWorld na.

Nu zit ik wel met paar uitdagingen.
Meivakantie duurt 5 werkdagen en de oudste is nu al leerplichtig, concreet betekend dit dus dat 10 dagen vakantie incl. rustdag achteraf formeel niet mogelijk zijn.
Hierop wil ik de school vragen om 2 tot 3 dagen extra vakantie. Ik weet dat dit geen reden is voor luxeverlof, maar niet geschoten is altijd mis.
Tevens zou ik ook nog overwegen om een boete te accepteren, maar ik wil wel graag op goede voet verder met de school.
Iemand ervaring met het vragen van extra vakantie voor kinderen?

Zoals meerdere mensen in dit topic al aangeven is/kan een villa meer rust bieden als "standplaats" en hier ben ik het grotendeels ook wel mee eens.
Echter weet ik dat er weldegelijk goede alternatieven zijn die goed in de buurt komen van een eigen villa, echter zijn deze niet makkelijk te vinden op de vele boekings en zoeksites.
Een mooi voorbeeld vind ik Parkway International Celebration Hetgeen wat ik als alternatief zoek voor een villa is een hotel/motel/townhouse met max 2 verdiepingen, kleinschalig en wat waterpret voor de kleinste.
Als iemand ideeën heeft hoor ik dit graag.
Overigens als locatie wil ik +- maximaal 20 a 30 minuten van International Drive zitten.

Een alternatief is uiteraard in de zomervakantie, bijkomend voordeel is dat de vakantie langer kan duren dan 10 dagen ;).
Ik weet dat de kosten van vlucht, verblijf en auto wellicht duurder zullen uitvallen. So be it.....
Hetgeen waar ik dan wel klein beetje zorgen om maak is de temperatuur voor de kinderen en de regenbuien welke bij ieder ter spraken komen.
In het verleden ben ik enkel in de maanden Mei en September geweest en heb ik werkelijk geen idee wat ik kan verwachten in de zomervakantie.
Zijn die buien echt zo erg als men soms laat blijken? Of is het net zo als de maand Mei een hevige wolkbreuk van 10 minuten en de rest van de dag mooi en droog weer?

corrus

Bericht door corrus »

Zijn die buien echt zo erg als men soms laat blijken? Of is het net zo als de maand Mei een hevige wolkbreuk van 10 minuten en de rest van de dag mooi en droog weer?
When in rains... it poors!!! huge

De accommodatie die je hier aangeeft, is uiteraard binnen dat tijdsbestek te bereiken echter, 't heeft wel te maken hoeveel haast je hebt.
Maar ach... 't is vakantie.

Enne... een villa op één punt geeft altijd meer rust...
flagflorida 1970 1971 1972 1974 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1996 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
flagusa 1993 1994 1995 2012.

Stefan

Bericht door Stefan »

Voor onze eerste vakanties naar Orlando, toen de kinderen nog kleiner waren (10-12 jaar), hebben we ons voornamelijk gericht op Seaworld (Disney te groot, duur en massaal, Universal zei ze nog niks). We pakten dan een suite (klinkt duurder dan het is) in een hotel wat aan Seaworld gekoppeld is. Die liggen er vlak bij en je krijgt voordelen zoals shuttle service, korting op eten en merchandise, en fastpasses.
In een suite heb je meestal 2 queensize bedden: 1 voor ons en 1 voor de kinderen. Die passen makkelijk met 2 in 1 zo'n bed, en het is vakantie. 8-) Later is er 1 verhuisd naar de bedbank in het woongedeelte (mits aanwezig).
Niet alle Seaworld hotels hebben een groot zwembad, maar een combinatieticket van Seaworld en Aquatica (waterpark van Seaworld en ligt ernaast) biedt dan ook weer extra waterpret. En deze meerdagen tickets hebben tegenwoordig meestal ook gratis parkeren.
Toen de kinderen wat ouder waren, konden we ze alvast lopend/met de shuttle naar Seaworld sturen; kun je nog even uitslapen... happy
En de i-drive trolly stopt daar ook overal, en die brengt je over de hele International drive voor niet al te veel geld.
We hebben (nog) nooit een villa geprobeerd, juist vanwege de afstand naar Seaworld/I-drive. Maar dat is geheel onze keuze geweest; ik zie, nu de kinderen ouder zijn, ook daar wel de voordelen van.

oOz

Bericht door oOz »

Stefan schreef: 23 jun 2021 20:32 Voor onze eerste vakanties naar Orlando, toen de kinderen nog kleiner waren (10-12 jaar), hebben we ons voornamelijk gericht op Seaworld (Disney te groot, duur en massaal, Universal zei ze nog niks). We pakten dan een suite (klinkt duurder dan het is) in een hotel wat aan Seaworld gekoppeld is. Die liggen er vlak bij en je krijgt voordelen zoals shuttle service, korting op eten en merchandise, en fastpasses.
In een suite heb je meestal 2 queensize bedden: 1 voor ons en 1 voor de kinderen. Die passen makkelijk met 2 in 1 zo'n bed, en het is vakantie. 8-) Later is er 1 verhuisd naar de bedbank in het woongedeelte (mits aanwezig).
Niet alle Seaworld hotels hebben een groot zwembad, maar een combinatieticket van Seaworld en Aquatica (waterpark van Seaworld en ligt ernaast) biedt dan ook weer extra waterpret. En deze meerdagen tickets hebben tegenwoordig meestal ook gratis parkeren.
Toen de kinderen wat ouder waren, konden we ze alvast lopend/met de shuttle naar Seaworld sturen; kun je nog even uitslapen... happy
En de i-drive trolly stopt daar ook overal, en die brengt je over de hele International drive voor niet al te veel geld.
We hebben (nog) nooit een villa geprobeerd, juist vanwege de afstand naar Seaworld/I-drive. Maar dat is geheel onze keuze geweest; ik zie, nu de kinderen ouder zijn, ook daar wel de voordelen van.

Ik heb uiteraard wel gekeken naar combinatie pakketten van universal en disney, just to be sure.
Maar ik kijk hetzelfde tegen Disney en Universal aan zoals hierboven beschreven, heb niet stilgestaan bij het feit dat het bij Seaworld ook een mogelijkheid is.
Ik ga het gelijk even checken

Plaats reactie